FIA si přeje zvýšit počet týmů soutěžících ve Formuli 1. Konkurenceschopné uchazeče vyzývá k podání přihlášky do ročníku 2015 či 2016.
V těchto letech by měly být náklady na účast ve velkých cenách nižší, protože chce zamezit bezhlavému utrácení všeho, co je k dispozici, pomocí rozpočtových stropů a dohledu na jejich dodržování.
V oznámení na webu Mezinárodní automobilové federace (FIA) stojí, že při rozhodování budou vybráni "kandidáti, kteří by se byli schopni účastnit na konkurenceschopné úrovni" alespoň do roku 2020.
"Celkové dlouhodobé zájmy šampionátu určí, kteří kandidáti budou vybráni," uvádí dále. Svůj zájem mají případní zájemci zaslat společně s poplatkem ve výši 5 000 dolarů do 3. ledna 2014. Poté jim FIA zašle přesné podmínky výběrového procesu společně s příslušnými výběrovými kritérii, konečnými termíny, právními požadavky a s dalšími podmínkami.
Během due-diligence bude FIA zkoumat tyto věci:a) technické schopnosti a zdroje týmub) schopnost týmunavýšit a udržet zdroje potřebné pro účast v šampionátu na konkurenceschopné úrovnic) zkušenosti týmu a lidské zdrojed) celkovou hodnotu, kterou může kandidát přinést šampionátu.
F1 přišla v posledních letech o automobilky (BMW, Toyota, Honda) i další soukromé týmy (Super Aguri či HRT). V F1 nyní působí 11 stájí, proto by FIA ráda navýšila jejich počet.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.