Martin Whitmarsh se vyjádřil na téma, kterým se zabývalo i pondělní zasedání Strategické skupiny FIA, kde bylo schváleno rozhodnutí snížit finanční náklady a zavedení omezení rozpočtů týmů.
Zdá se, že potřeba snížit strop finančních výdajů se stává nezbytností vzhledem na těžkosti, s kterými se potýkají některé týmy soutěžící ve Formuli 1. Šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh vyhlásil, že opatření by mělo být v zájmu všech a mělo by se vyhnout jeho selhání.
„Když to chceme udělat (zavést rozpočtový strop), udělejme to, i když se vždy najde někdo, kdo bude chtít využít každou příležitost na to, aby se pravidlu vyhnul. Vždy byli ti poslušní a ti neposlušní, problém je v tom, že kdo má dostatek zdrojů, nemá zájem se tímto zabývat. Domnívám se, že je možné zavést finanční limit, ale zatím neexistuje na jeho zavedení obecný souhlas.“
Whitmarsh připustil, že dosavadní snahy snížit finanční výdaje týmů F1 se většinou ukázaly jako nefunkční. Zdůraznil, že existují značné mezery i v předešlé snaze o omezení výdajů, které se nikdy nekontrolovaly. „Snaha o omezení výdajů nějaké výsledky přinesla, ale mohla přinést daleko větší. Myšlenka, že budeme všichni spolu sedět každou půlhodinu a řešit problémy, je neuskutečnitelná. Prostě nějaká kouzelná formulka na problém neexistuje.
Myslím si, že týmy nemůžou pokračovat v tom, že utratí víc peněz, než vydělají. Vždy jsem se snažil být dobrým představitelem našeho sportu a nikdo mi za to nepoděkoval. Možná jsem se měl koncentrovat na něco jiného. Zdá se, že sport funguje jen tehdy, když je v krizi a to ve mně vyvolává obavy.“
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.