Martin Whitmarsh se vyjádřil na téma, kterým se zabývalo i pondělní zasedání Strategické skupiny FIA, kde bylo schváleno rozhodnutí snížit finanční náklady a zavedení omezení rozpočtů týmů.
Zdá se, že potřeba snížit strop finančních výdajů se stává nezbytností vzhledem na těžkosti, s kterými se potýkají některé týmy soutěžící ve Formuli 1. Šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh vyhlásil, že opatření by mělo být v zájmu všech a mělo by se vyhnout jeho selhání.
„Když to chceme udělat (zavést rozpočtový strop), udělejme to, i když se vždy najde někdo, kdo bude chtít využít každou příležitost na to, aby se pravidlu vyhnul. Vždy byli ti poslušní a ti neposlušní, problém je v tom, že kdo má dostatek zdrojů, nemá zájem se tímto zabývat. Domnívám se, že je možné zavést finanční limit, ale zatím neexistuje na jeho zavedení obecný souhlas.“
Whitmarsh připustil, že dosavadní snahy snížit finanční výdaje týmů F1 se většinou ukázaly jako nefunkční. Zdůraznil, že existují značné mezery i v předešlé snaze o omezení výdajů, které se nikdy nekontrolovaly. „Snaha o omezení výdajů nějaké výsledky přinesla, ale mohla přinést daleko větší. Myšlenka, že budeme všichni spolu sedět každou půlhodinu a řešit problémy, je neuskutečnitelná. Prostě nějaká kouzelná formulka na problém neexistuje.
Myslím si, že týmy nemůžou pokračovat v tom, že utratí víc peněz, než vydělají. Vždy jsem se snažil být dobrým představitelem našeho sportu a nikdo mi za to nepoděkoval. Možná jsem se měl koncentrovat na něco jiného. Zdá se, že sport funguje jen tehdy, když je v krizi a to ve mně vyvolává obavy.“
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.