Formule 1 je příliš drahým sportem a bude s tím třeba něco udělat, tvrdí znovu zvolený prezident FIA Jean Todt.
Uvědomuje si, že je třeba zdolávat další překážky. Vedení Mezinárodní automobilové federace (FIA) přirovnává k výstupu na osmitisícovku a po čtyřech letech uvádí: "Jsem v 3000 metrech." Se zaváděním úsporných opatření si ale budeme muset počkat alespoň do roku 2015.
"Opravdu cítím, že Formule 1 je příliš drahá. Jde však o trojstrannou dohodu. Neměli jsme podporu," popisuje pro Wall Street Journal prezident FIA, který dobří ví, jaké to je být na druhé straně - vždyť sám strávil 14 let v pozici šéfa závodního týmu Ferrari.
Kdysi si myslel, že náklady se nebude dát kontrolovat. Nyní názor mění: "Můžete kontrolovat vše... Nemyslím si, že to je zdravé mít 800 či 900 lidí pro provoz týmu, který zvládne 19 závodů." Proto hodlá začít s omezením počtu zaměstnanců v továrnách, poté zatočit s náklady na výzkum. v F1 padne obrovské množství peněz na zrychlení vozu v řádu setin sekund.
Po zákazu testování v F1 týmy rozvinuly špičkové simulátory. Díky vylepšení telemetrických technologií mohou nyní inženýři monitorovat každičký detail vozu, což si vše vyžaduje investice. "Pro inženýry to je fantastické, ale jsou s tím spojeny náklady. Je to zapotřebí?," ptá se Todt.
Náklady v F1 stoupají, mistrovský Red Bull hospodaří s rozpočtem ve výši 6,5 miliardy Kč(foto: Red Bull Racing)
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.