Na trhu s volnými místy se může zrodit ještě několik překvapení, čtyři týmy před sezónou 2014 ještě nemají své jezdecké sestavy kompletní. V článku se podíváme na poslední zprávy týkající se Adriana Sutila, Estebana Gutiérreze a Paula di Resty.
Dvě možnosti SutilaOčekávalo se, že zkušeného Němce si indická stáj ponechá. Po oznámení Nica Hülkenberga a spekulacích o příchodu Sergia Péreze má však podle svého manažera Manfreda Zimmermanna i další možnosti.
"Máme dvě možnosti, ale stále nepadlo rozhodnutí. Samozřejmě bychom si moc přáli to vyřešit co nejdříve, není to však pouze v našich rukou. F1 už momentálně není předvídatelnou. Do hry vstupuje tolik různých neznámých a já si nejsem jistý ani tím, zda příští rok bude na startu všech jedenáct týmů z letošní sezóny," říká Zimmermann.
Před závodem v Brazílii si byl Sutil svým místem v F1 jistý. "Mám smlouvu a těším se na další rok v F1," uvedl. Po něm již hovořil s menší sebejistotou: "Je to jako s kteroukoliv smlouvou v životě, žádná není 100% jistá."
Podle zákulisních informací ho u Force Indie nahradí zřejmě Pérez, který je schopen sehnat díky svému Telmexu hodně peněz. Sutil, kterého podporuje Medion, se zřejmě přesune k Sauberu, za který letos jezdil Nico Hülkenberg a Esteban Gutiérrez.
Gutiérrez do Caterhamu?Právě 22letý mexický nováček byl tento týden spatřen při návštěvě továrny Caterhamu. Gutiérrez podporovaný Telmexem koncem minulého měsíce uvedl, že si není jistý svým dalším působením u finančně se stále trápícího Sauberu.
"Uvidíme, jak to dopadne. Samozřejmě sledujeme různé možnosti, byť já bych rád u Sauberu pokračoval, protože jsme dlouho pracovali na dobrém vztahu," prohlásil Gutiérrez, který se ke konci sezóny 2013 zlepšoval a v Suzuce získal svých prvních 6 bodů v F1.
Esteban Gutiérrez navštívil továrnu Caterhamu, k Sauberu by pro změnu mohl zamířit Adrian Sutil(foto: Sauber Motorsport AG)
Di Resta bez místaSoučasný pilot Force Indie již nevěří, že by se mu pro příští rok podařilo sehnat si v F1 závodní sedačku. Starosti mu nyní přidělává soudní jednání s jeho bývalým manažerem Anthonym Hamiltonem, otcem Lewise Hamiltona působícího v Mercedesu.
Skotský jezdec žaluje Anthonyho z krácení sponzorských peněz a ztráty výdělku, u soudu včera svědčí také šéf McLarenu Martin Whitmarsh. Soud by měl vyřknout verdikt do 17. prosince, kdy již Force India bude mít o svém druhém jezdci zřejmě jasno.
Zástupce žalující strany Charles Hollander soud informoval o obdržení zprávy od právního týmu Di Resty, v níž stojí, že 27letý pilot nevěří, že příští rok bude závodit v F1.
Nedávno sám uvedl, že přemýšlí o svém přestupu do americké série IndyCar: "Nic nevylučuji. Primárním cílem je pro mě zůstat ve Formuli 1. Ale ještě důležitější je zůstat u závodění, protože toho mám hodně co nabídnout."
Jezdecké složení pro sezónu 2014
Své jezdecké sestavy pro sezónu 2014 dosud neoznámily týmy Caterham a Sauber, po jednom místě je volno u Force Indie a u Marussie.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.