Na trhu s volnými místy se může zrodit ještě několik překvapení, čtyři týmy před sezónou 2014 ještě nemají své jezdecké sestavy kompletní. V článku se podíváme na poslední zprávy týkající se Adriana Sutila, Estebana Gutiérreze a Paula di Resty.
Dvě možnosti SutilaOčekávalo se, že zkušeného Němce si indická stáj ponechá. Po oznámení Nica Hülkenberga a spekulacích o příchodu Sergia Péreze má však podle svého manažera Manfreda Zimmermanna i další možnosti.
"Máme dvě možnosti, ale stále nepadlo rozhodnutí. Samozřejmě bychom si moc přáli to vyřešit co nejdříve, není to však pouze v našich rukou. F1 už momentálně není předvídatelnou. Do hry vstupuje tolik různých neznámých a já si nejsem jistý ani tím, zda příští rok bude na startu všech jedenáct týmů z letošní sezóny," říká Zimmermann.
Před závodem v Brazílii si byl Sutil svým místem v F1 jistý. "Mám smlouvu a těším se na další rok v F1," uvedl. Po něm již hovořil s menší sebejistotou: "Je to jako s kteroukoliv smlouvou v životě, žádná není 100% jistá."
Podle zákulisních informací ho u Force Indie nahradí zřejmě Pérez, který je schopen sehnat díky svému Telmexu hodně peněz. Sutil, kterého podporuje Medion, se zřejmě přesune k Sauberu, za který letos jezdil Nico Hülkenberg a Esteban Gutiérrez.
Gutiérrez do Caterhamu?Právě 22letý mexický nováček byl tento týden spatřen při návštěvě továrny Caterhamu. Gutiérrez podporovaný Telmexem koncem minulého měsíce uvedl, že si není jistý svým dalším působením u finančně se stále trápícího Sauberu.
"Uvidíme, jak to dopadne. Samozřejmě sledujeme různé možnosti, byť já bych rád u Sauberu pokračoval, protože jsme dlouho pracovali na dobrém vztahu," prohlásil Gutiérrez, který se ke konci sezóny 2013 zlepšoval a v Suzuce získal svých prvních 6 bodů v F1.
Esteban Gutiérrez navštívil továrnu Caterhamu, k Sauberu by pro změnu mohl zamířit Adrian Sutil(foto: Sauber Motorsport AG)
Di Resta bez místaSoučasný pilot Force Indie již nevěří, že by se mu pro příští rok podařilo sehnat si v F1 závodní sedačku. Starosti mu nyní přidělává soudní jednání s jeho bývalým manažerem Anthonym Hamiltonem, otcem Lewise Hamiltona působícího v Mercedesu.
Skotský jezdec žaluje Anthonyho z krácení sponzorských peněz a ztráty výdělku, u soudu včera svědčí také šéf McLarenu Martin Whitmarsh. Soud by měl vyřknout verdikt do 17. prosince, kdy již Force India bude mít o svém druhém jezdci zřejmě jasno.
Zástupce žalující strany Charles Hollander soud informoval o obdržení zprávy od právního týmu Di Resty, v níž stojí, že 27letý pilot nevěří, že příští rok bude závodit v F1.
Nedávno sám uvedl, že přemýšlí o svém přestupu do americké série IndyCar: "Nic nevylučuji. Primárním cílem je pro mě zůstat ve Formuli 1. Ale ještě důležitější je zůstat u závodění, protože toho mám hodně co nabídnout."
Jezdecké složení pro sezónu 2014
Své jezdecké sestavy pro sezónu 2014 dosud neoznámily týmy Caterham a Sauber, po jednom místě je volno u Force Indie a u Marussie.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.