Testovací pilot Ferrari Marc Gené věří, že Red Bull vstoupí po letošních dominantních výkonech do příští sezóny i přes velké změny v pravidlech s technickou výhodou.
Ačkoliv jakákoliv změna pravidel představuje příležitost pro všechny týmy, Red Bull podle Španěla zřejmě zůstane na čele: "Jde o kontinuitu. Vozy budou stále vozy F1 a mnoho dílů bude stejných," upozorňuje.
"Motor, převodovka, KERS, turbo... záď bude zcela nová. Aerodynamika bude odlišná, ale některé díly zůstanou stejné. Tým, který vyhraje o rok dříve šampionát, bude vždy začínat s výhodou. Ta však bude menší, než kdyby pravidla zůstala stejná," myslí si Gené.
Výhodu obvykle mívá také ten, kdo se příštímu vozu začne věnovat nejdříve. I když někteří tvrdí, že na novém autě pracuje nejdéle Mercedes, který má mít také nejlepší motor (podle některých až 680 koní + 160 koní ERS), podle testovacího jezdce Ferrari německý tým moc času pro nový monopost neušetřil.
"Nemyslím si, že by měli mít výhodu, protože bojovali s námi v šampionátu konstruktérů až do samotného konce. Red Bull svůj vůz také vyvíjel až do poslední doby. Nevím, jestli kvůli tomu někdo bude mít výhodu," dodává Gené pro španělský list AS.
Španělé v barvách Ferrari: Marc Gené (vlevo) s Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.