Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey se zastal iniciativy za zvýšení povinné minimální hmotnosti vozů F1 v příští sezóně, aby těžší piloti nebyli penalizováni.
V pravidlech pro příští rok je uvedeno, že vozy budou muset vážit minimálně 690 kg. Někteří piloti upozorňovali na to, že ti těžší z nich na to budou doplácet, proto bude tento limit od roku 2015 zvýšen na 700 kg.
Někteří se však snaží tuto úpravu prosadit už od příštího roku - k tomu je ovšem třeba jednomyslného souhlasu všech týmů. Doposud je ale proti Mercedes, jehož oba piloti - Lewis Hamilton a Nico Rosberg - patří k těm lehčím.
Příští týden se o tom bude diskutovat na zasedání Strategické skupiny F1. "Přes dohodu Strategické skupiny [zvýšit minimální hmotnost v roce 2015], měla by být zvýšena celková hmotnost vozu pro rok 201, aby umožnila pilotům všech váhových kategorií soutěžit rovnocenně?" stojí v programu jednání.
Newey vyzývá, aby se tím strany vážně zabývaly: "Myslím, že by to mělo být změněno. Všechny týmy krom jednoho hlasovaly pro to, aby byl hmotnostní limit zvýšen. Musí to být jednomyslné, ale jeden z týmů byl proti."
Adrian Newey na boxové zídce Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
"Pohonné jednotky jsou těžké a myslím, že jde o nešťastné hledisko. Nevidím způsob, jak by mohly týmy dostat k hmotnostnímu limitu u velmi těžkých pilotů. Můžete se na to dívat ze dvou stran a říct, že když vážíte 95 kg, tak neočekáváte, že budete žokejem, a když vážíte 44 kg, že nebudete hráčem ragby.
Myslím si ale, že obzvlášť v této oblasti.. ani od doby, kdy hmotnost vozu zahrnovala i jezdce, nemělo velký smysl penalizovat těžké piloty. Najednou s tím přijít pro příští rok je velmi nešťastné, dodává Newey.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.