Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey se zastal iniciativy za zvýšení povinné minimální hmotnosti vozů F1 v příští sezóně, aby těžší piloti nebyli penalizováni.
V pravidlech pro příští rok je uvedeno, že vozy budou muset vážit minimálně 690 kg. Někteří piloti upozorňovali na to, že ti těžší z nich na to budou doplácet, proto bude tento limit od roku 2015 zvýšen na 700 kg.
Někteří se však snaží tuto úpravu prosadit už od příštího roku - k tomu je ovšem třeba jednomyslného souhlasu všech týmů. Doposud je ale proti Mercedes, jehož oba piloti - Lewis Hamilton a Nico Rosberg - patří k těm lehčím.
Příští týden se o tom bude diskutovat na zasedání Strategické skupiny F1. "Přes dohodu Strategické skupiny [zvýšit minimální hmotnost v roce 2015], měla by být zvýšena celková hmotnost vozu pro rok 201, aby umožnila pilotům všech váhových kategorií soutěžit rovnocenně?" stojí v programu jednání.
Newey vyzývá, aby se tím strany vážně zabývaly: "Myslím, že by to mělo být změněno. Všechny týmy krom jednoho hlasovaly pro to, aby byl hmotnostní limit zvýšen. Musí to být jednomyslné, ale jeden z týmů byl proti."
Adrian Newey na boxové zídce Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
"Pohonné jednotky jsou těžké a myslím, že jde o nešťastné hledisko. Nevidím způsob, jak by mohly týmy dostat k hmotnostnímu limitu u velmi těžkých pilotů. Můžete se na to dívat ze dvou stran a říct, že když vážíte 95 kg, tak neočekáváte, že budete žokejem, a když vážíte 44 kg, že nebudete hráčem ragby.
Myslím si ale, že obzvlášť v této oblasti.. ani od doby, kdy hmotnost vozu zahrnovala i jezdce, nemělo velký smysl penalizovat těžké piloty. Najednou s tím přijít pro příští rok je velmi nešťastné, dodává Newey.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.