Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey se zastal iniciativy za zvýšení povinné minimální hmotnosti vozů F1 v příští sezóně, aby těžší piloti nebyli penalizováni.
V pravidlech pro příští rok je uvedeno, že vozy budou muset vážit minimálně 690 kg. Někteří piloti upozorňovali na to, že ti těžší z nich na to budou doplácet, proto bude tento limit od roku 2015 zvýšen na 700 kg.
Někteří se však snaží tuto úpravu prosadit už od příštího roku - k tomu je ovšem třeba jednomyslného souhlasu všech týmů. Doposud je ale proti Mercedes, jehož oba piloti - Lewis Hamilton a Nico Rosberg - patří k těm lehčím.
Příští týden se o tom bude diskutovat na zasedání Strategické skupiny F1. "Přes dohodu Strategické skupiny [zvýšit minimální hmotnost v roce 2015], měla by být zvýšena celková hmotnost vozu pro rok 201, aby umožnila pilotům všech váhových kategorií soutěžit rovnocenně?" stojí v programu jednání.
Newey vyzývá, aby se tím strany vážně zabývaly: "Myslím, že by to mělo být změněno. Všechny týmy krom jednoho hlasovaly pro to, aby byl hmotnostní limit zvýšen. Musí to být jednomyslné, ale jeden z týmů byl proti."
Adrian Newey na boxové zídce Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
"Pohonné jednotky jsou těžké a myslím, že jde o nešťastné hledisko. Nevidím způsob, jak by mohly týmy dostat k hmotnostnímu limitu u velmi těžkých pilotů. Můžete se na to dívat ze dvou stran a říct, že když vážíte 95 kg, tak neočekáváte, že budete žokejem, a když vážíte 44 kg, že nebudete hráčem ragby.
Myslím si ale, že obzvlášť v této oblasti.. ani od doby, kdy hmotnost vozu zahrnovala i jezdce, nemělo velký smysl penalizovat těžké piloty. Najednou s tím přijít pro příští rok je velmi nešťastné, dodává Newey.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.