Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey se zastal iniciativy za zvýšení povinné minimální hmotnosti vozů F1 v příští sezóně, aby těžší piloti nebyli penalizováni.
V pravidlech pro příští rok je uvedeno, že vozy budou muset vážit minimálně 690 kg. Někteří piloti upozorňovali na to, že ti těžší z nich na to budou doplácet, proto bude tento limit od roku 2015 zvýšen na 700 kg.
Někteří se však snaží tuto úpravu prosadit už od příštího roku - k tomu je ovšem třeba jednomyslného souhlasu všech týmů. Doposud je ale proti Mercedes, jehož oba piloti - Lewis Hamilton a Nico Rosberg - patří k těm lehčím.
Příští týden se o tom bude diskutovat na zasedání Strategické skupiny F1. "Přes dohodu Strategické skupiny [zvýšit minimální hmotnost v roce 2015], měla by být zvýšena celková hmotnost vozu pro rok 201, aby umožnila pilotům všech váhových kategorií soutěžit rovnocenně?" stojí v programu jednání.
Newey vyzývá, aby se tím strany vážně zabývaly: "Myslím, že by to mělo být změněno. Všechny týmy krom jednoho hlasovaly pro to, aby byl hmotnostní limit zvýšen. Musí to být jednomyslné, ale jeden z týmů byl proti."
Adrian Newey na boxové zídce Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
"Pohonné jednotky jsou těžké a myslím, že jde o nešťastné hledisko. Nevidím způsob, jak by mohly týmy dostat k hmotnostnímu limitu u velmi těžkých pilotů. Můžete se na to dívat ze dvou stran a říct, že když vážíte 95 kg, tak neočekáváte, že budete žokejem, a když vážíte 44 kg, že nebudete hráčem ragby.
Myslím si ale, že obzvlášť v této oblasti.. ani od doby, kdy hmotnost vozu zahrnovala i jezdce, nemělo velký smysl penalizovat těžké piloty. Najednou s tím přijít pro příští rok je velmi nešťastné, dodává Newey.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.