Ross Brawn po sezóně u Mercedesu končí. Nyní si chce odpočinout a pak se případně do motorsportu znovu vrátit. Nebrání se však ani nabídkám z prostředí mimo Formule 1.
O dalších pracovních nabídkách začne přemýšlet až v létě 2014. Brawn, kterého nedávno Lewis Hamilton označil za legendu, říká: "Musím si dát na chvíli přestávku a uvidím, jak se věci vyvinou. Odpočinu si několik měsíců, možná se zajdu podívat na několik dalších fotbalových zápasů. Možná někdy v létě se rozhodnu, co dále. Vezmu si rok volna."
Brawn, jenž působil od roku 1991 jako technický ředitel Benettonu a s Michaelem Schumacherem získal několik titulů mistrů světa, ale odhaluje, že bude zvažovat také pracovní nabídky mimo svět F1.
"Myslím, že pokud bych měl znovu působit v motorsportu, pak by šlo o Formuli 1, ale mysl mám velmi otevřenou. Bude to záležet na tom, co mě bude motivovat, a co mi lidé nabídnou. Uvidíme tedy, jak to bude v létě," pokračuje šéf Mercedesu.
Podle zklamaného Nikiho Laudy se ale vrátí zpět do F1: "Říká, že si chce odpočinout. Takže to je velmi jednoduché. Nepůjde do penze, to je jasné. Myslím, že bude zpět. Jsem velmi zklamaný, protože jsem chtěl, aby v dalším roce zůstal. Říká ale, že chce chodit na ryby. Opravdu jsem se usilovně snažil, aby zůstal jako můj konzultant, což je podle mě velmi dobré a důležité."
Mercedes s Rossem Brawnem letos zažil úspěšnou sezónu, nestačil pouze na Red Bull(foto: Daimler AG)
Nevýkonný ředitel Mercedes při přemlouvání žel neuspěl. Závodní tým nyní povedou Toto Wolff a Paddy Lowe, který k německému týmu přišel na počátku roku z McLarenu. Mercedes se letos dočkal velkého úspěchu, když v šampionátu konstruktérů skončil na druhém místě před Ferrari, Lotusem či McLarenem.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.