Ross Brawn po sezóně u Mercedesu končí. Nyní si chce odpočinout a pak se případně do motorsportu znovu vrátit. Nebrání se však ani nabídkám z prostředí mimo Formule 1.
O dalších pracovních nabídkách začne přemýšlet až v létě 2014. Brawn, kterého nedávno Lewis Hamilton označil za legendu, říká: "Musím si dát na chvíli přestávku a uvidím, jak se věci vyvinou. Odpočinu si několik měsíců, možná se zajdu podívat na několik dalších fotbalových zápasů. Možná někdy v létě se rozhodnu, co dále. Vezmu si rok volna."
Brawn, jenž působil od roku 1991 jako technický ředitel Benettonu a s Michaelem Schumacherem získal několik titulů mistrů světa, ale odhaluje, že bude zvažovat také pracovní nabídky mimo svět F1.
"Myslím, že pokud bych měl znovu působit v motorsportu, pak by šlo o Formuli 1, ale mysl mám velmi otevřenou. Bude to záležet na tom, co mě bude motivovat, a co mi lidé nabídnou. Uvidíme tedy, jak to bude v létě," pokračuje šéf Mercedesu.
Podle zklamaného Nikiho Laudy se ale vrátí zpět do F1: "Říká, že si chce odpočinout. Takže to je velmi jednoduché. Nepůjde do penze, to je jasné. Myslím, že bude zpět. Jsem velmi zklamaný, protože jsem chtěl, aby v dalším roce zůstal. Říká ale, že chce chodit na ryby. Opravdu jsem se usilovně snažil, aby zůstal jako můj konzultant, což je podle mě velmi dobré a důležité."
Mercedes s Rossem Brawnem letos zažil úspěšnou sezónu, nestačil pouze na Red Bull(foto: Daimler AG)
Nevýkonný ředitel Mercedes při přemlouvání žel neuspěl. Závodní tým nyní povedou Toto Wolff a Paddy Lowe, který k německému týmu přišel na počátku roku z McLarenu. Mercedes se letos dočkal velkého úspěchu, když v šampionátu konstruktérů skončil na druhém místě před Ferrari, Lotusem či McLarenem.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.