O jeho odchodu z Mercedesu se hovořilo dlouhou dobu. Nyní Mercedes oficiálně potvrzuje, že Ross Brawn tým opouští.
Ross Brawn se včera rozloučil se zaměstnanci Mercedesu a o jeho dalších krocích ještě není jasno (více zde). Formálně tým opustí 31.12.2013 a jeho funkci přebírá Toto Wolff a Paddy Lowe, jak dnes potvrdil Mercedes.
"Nejdůležitější při mém rozhodování o odchodu z pozice šéfa týmu bylo ujistit se, že je to správně načasováno a tým bude mít zajištěnou úspěšnou budoucnost. Úspěšně naplánovaný proces, který jsme během tohoto roku uskutečnili znamenal, že jsme připraveni na předání mých povinností novému vedení - Totovi a Paddymu," uvedl Brawn.
"Mercedes značně investoval - jak po personální stránce tak v infrastruktuře v Brackley a Brixworthu. Díky jednotnému přístupu, který jsme zvolili v obou továrnách je tým ve výborném postavení, aby v roce 2014 uspěl. Já jsem hrdý na to, že jsem položil základy tohoto úspěchu. Nicméně rok 2014 bude začátkem nové éry tohoto sportu. Proto jsme cítili, že bude i správný čas začít také novou éru managementu týmu, abychom se ujistili, že bude v co nejsilnější pozici pro nadcházející roky," prohlásil Brawn.
Komentáře Lewise Hamiltona a Nica Rosberga k Brawnovu odchodu z týmu:
Massive thanks to Ross Brawn. He's been a great leader and teacher for me. Ross has built the foundations for us to succeed in 2014! #Legend
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) November 28, 2013
was a great experience to work with Ross. he is a great leader & we shared special times like my first win and monaco win
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) November 28, 2013
Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda Brawnovi poděkoval za odvedenou práci a situaci okomentoval slovy: "Faktem je, že němůžete někoho zadržet, když se rozhodl jít dál. Ross se rozhodl, že je ten správný čas předat otěže Totovi a Paddymu a jeho rozhodnutí respektujeme."
Paddy Lowe a Toto Wolff nahradí Rosse Brawna (foto: Daimler AG)
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.