O jeho odchodu z Mercedesu se hovořilo dlouhou dobu. Nyní Mercedes oficiálně potvrzuje, že Ross Brawn tým opouští.
Ross Brawn se včera rozloučil se zaměstnanci Mercedesu a o jeho dalších krocích ještě není jasno (více zde). Formálně tým opustí 31.12.2013 a jeho funkci přebírá Toto Wolff a Paddy Lowe, jak dnes potvrdil Mercedes.
"Nejdůležitější při mém rozhodování o odchodu z pozice šéfa týmu bylo ujistit se, že je to správně načasováno a tým bude mít zajištěnou úspěšnou budoucnost. Úspěšně naplánovaný proces, který jsme během tohoto roku uskutečnili znamenal, že jsme připraveni na předání mých povinností novému vedení - Totovi a Paddymu," uvedl Brawn.
"Mercedes značně investoval - jak po personální stránce tak v infrastruktuře v Brackley a Brixworthu. Díky jednotnému přístupu, který jsme zvolili v obou továrnách je tým ve výborném postavení, aby v roce 2014 uspěl. Já jsem hrdý na to, že jsem položil základy tohoto úspěchu. Nicméně rok 2014 bude začátkem nové éry tohoto sportu. Proto jsme cítili, že bude i správný čas začít také novou éru managementu týmu, abychom se ujistili, že bude v co nejsilnější pozici pro nadcházející roky," prohlásil Brawn.
Komentáře Lewise Hamiltona a Nica Rosberga k Brawnovu odchodu z týmu:
Massive thanks to Ross Brawn. He's been a great leader and teacher for me. Ross has built the foundations for us to succeed in 2014! #Legend
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) November 28, 2013
was a great experience to work with Ross. he is a great leader & we shared special times like my first win and monaco win
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) November 28, 2013
Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda Brawnovi poděkoval za odvedenou práci a situaci okomentoval slovy: "Faktem je, že němůžete někoho zadržet, když se rozhodl jít dál. Ross se rozhodl, že je ten správný čas předat otěže Totovi a Paddymu a jeho rozhodnutí respektujeme."
Paddy Lowe a Toto Wolff nahradí Rosse Brawna (foto: Daimler AG)
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.