O odchodu Rosse Brawna z Mercedesu jsme vás informovali již před několika měsíci. Nikimu Laudovi se šéfa závodního týmu nepodařilo přesvědčit, aby zůstal. Kam nyní půjde?
Po největším úspěchu od návratu do F1, kdy se Mercedes stal nejlepším ze zbytku pole za Red Bullem, se Brawn ve středu rozloučil se zaměstnanci v Brackley v pozitivním duchu. Tým dnes oficiálně jeho odchod potvrdil.
Brawnovi se nelíbilo příliš mnoho šéfů, kteří se v poslední době objevili kolem něj. Niki Lauda přitáhl nejdříve Tota Wolffa, který se měl starat o komerční záležitosti, zatímco Brawn o technické a sportovní. Wolff pak přitáhl i technického ředitele Paddyho Lowa, který měl v budoucnu Brawna nahradit.
Na pískovišti začalo být těsno. Ross vždy zastával heslo: "Důležitá rozhodnutí může dělat pouze jeden." Příští rok se tedy Mercedes bude muset obejít již bez něj, šéfovat mu budou Wolff s Lowem.
Kam Brawn zamíří - Honda, McLaren, Ferrari či FIA?Nejprve si chce užít trochu volna a odpočinout si při jeho oblíbené činnosti - při rybaření. V zákulisí se hovořilo o zájmu Hondy a McLarenu. Martin Whitmarsh přiznal, že s Rossem o tom hovořil, ten mu však odpověděl, že chce chvíli zůstat v klidu.
V Brazílii byl spatřen při rozhovorech se Stefanem Domenicalim a rázem se začalo spekulovat o jeho možném návratu do Maranella. Šéf Ferrari to komentoval slovy: "Obvyklé spekulace v této době." Vysvětlil, že spolu mluvili pouze o příštích pravidlech.
Brawn se však nemusí objevit u žádného z konkurenčních týmů. Někteří v paddocku usuzují, že by jej rád přijal k Mezinárodní automobilové federaci jeho bývalý kolega a současný prezident FIA Jean Todt, kde by mohl dohlížet tvorbu nových pravidel a jejich dodržování. Ross však o své budoucnosti zatím odmítá hovořit.
Ross Brawn (vlevo) se šéfem automobilky Mercedes Dieterem Zetschem (foto: Daimler AG)
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.