O odchodu Rosse Brawna z Mercedesu jsme vás informovali již před několika měsíci. Nikimu Laudovi se šéfa závodního týmu nepodařilo přesvědčit, aby zůstal. Kam nyní půjde?
Po největším úspěchu od návratu do F1, kdy se Mercedes stal nejlepším ze zbytku pole za Red Bullem, se Brawn ve středu rozloučil se zaměstnanci v Brackley v pozitivním duchu. Tým dnes oficiálně jeho odchod potvrdil.
Brawnovi se nelíbilo příliš mnoho šéfů, kteří se v poslední době objevili kolem něj. Niki Lauda přitáhl nejdříve Tota Wolffa, který se měl starat o komerční záležitosti, zatímco Brawn o technické a sportovní. Wolff pak přitáhl i technického ředitele Paddyho Lowa, který měl v budoucnu Brawna nahradit.
Na pískovišti začalo být těsno. Ross vždy zastával heslo: "Důležitá rozhodnutí může dělat pouze jeden." Příští rok se tedy Mercedes bude muset obejít již bez něj, šéfovat mu budou Wolff s Lowem.
Kam Brawn zamíří - Honda, McLaren, Ferrari či FIA?Nejprve si chce užít trochu volna a odpočinout si při jeho oblíbené činnosti - při rybaření. V zákulisí se hovořilo o zájmu Hondy a McLarenu. Martin Whitmarsh přiznal, že s Rossem o tom hovořil, ten mu však odpověděl, že chce chvíli zůstat v klidu.
V Brazílii byl spatřen při rozhovorech se Stefanem Domenicalim a rázem se začalo spekulovat o jeho možném návratu do Maranella. Šéf Ferrari to komentoval slovy: "Obvyklé spekulace v této době." Vysvětlil, že spolu mluvili pouze o příštích pravidlech.
Brawn se však nemusí objevit u žádného z konkurenčních týmů. Někteří v paddocku usuzují, že by jej rád přijal k Mezinárodní automobilové federaci jeho bývalý kolega a současný prezident FIA Jean Todt, kde by mohl dohlížet tvorbu nových pravidel a jejich dodržování. Ross však o své budoucnosti zatím odmítá hovořit.
Ross Brawn (vlevo) se šéfem automobilky Mercedes Dieterem Zetschem (foto: Daimler AG)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.