O odchodu Rosse Brawna z Mercedesu jsme vás informovali již před několika měsíci. Nikimu Laudovi se šéfa závodního týmu nepodařilo přesvědčit, aby zůstal. Kam nyní půjde?
Po největším úspěchu od návratu do F1, kdy se Mercedes stal nejlepším ze zbytku pole za Red Bullem, se Brawn ve středu rozloučil se zaměstnanci v Brackley v pozitivním duchu. Tým dnes oficiálně jeho odchod potvrdil.
Brawnovi se nelíbilo příliš mnoho šéfů, kteří se v poslední době objevili kolem něj. Niki Lauda přitáhl nejdříve Tota Wolffa, který se měl starat o komerční záležitosti, zatímco Brawn o technické a sportovní. Wolff pak přitáhl i technického ředitele Paddyho Lowa, který měl v budoucnu Brawna nahradit.
Na pískovišti začalo být těsno. Ross vždy zastával heslo: "Důležitá rozhodnutí může dělat pouze jeden." Příští rok se tedy Mercedes bude muset obejít již bez něj, šéfovat mu budou Wolff s Lowem.
Kam Brawn zamíří - Honda, McLaren, Ferrari či FIA?Nejprve si chce užít trochu volna a odpočinout si při jeho oblíbené činnosti - při rybaření. V zákulisí se hovořilo o zájmu Hondy a McLarenu. Martin Whitmarsh přiznal, že s Rossem o tom hovořil, ten mu však odpověděl, že chce chvíli zůstat v klidu.
V Brazílii byl spatřen při rozhovorech se Stefanem Domenicalim a rázem se začalo spekulovat o jeho možném návratu do Maranella. Šéf Ferrari to komentoval slovy: "Obvyklé spekulace v této době." Vysvětlil, že spolu mluvili pouze o příštích pravidlech.
Brawn se však nemusí objevit u žádného z konkurenčních týmů. Někteří v paddocku usuzují, že by jej rád přijal k Mezinárodní automobilové federaci jeho bývalý kolega a současný prezident FIA Jean Todt, kde by mohl dohlížet tvorbu nových pravidel a jejich dodržování. Ross však o své budoucnosti zatím odmítá hovořit.
Ross Brawn (vlevo) se šéfem automobilky Mercedes Dieterem Zetschem (foto: Daimler AG)
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.