Red Bull ve 47. kole povolal oba své piloty do boxů, přičemž došlo při přezouvání ke zmatkům - pro první stojící vůz mechanici neměli připravené všechny pneumatiky. Proč se tým rozhodl najednou přezout oba vozy?
Kdy dostal Vettel pokyn, aby zamířil do boxů? Bylo to jeho rozhodnutí? "Já jsem se nerozhodl jet do boxů. Samozřejmě u počasí to je klíčové, snažili jsme se vydržet co nejdéle, protože nikdy nevíte. Když začne pršet a vy zajedete do boxů o kolo dříve, ztrácíte hodně času, protože pak tam musíte zajet znovu pro přechodné pneumatiky," odpovídá čtyřnásobný mistr světa.
"Takže obecně mi to řekli na výjezdu ze zatáčky č. 12, abych zajel do boxů, pokud budu moci. Měl jsem dost času na to, abych se připravil. Tým ale byl zřejmě na hraně, protože nebyli očividně na zastávku pro obě auta připraveni, protože museli vytáhnout obě sady pneumatik - pro mě a pro Marka.
Myslím, že měli trochu naspěch, protože se tým obával výjezdu safety caru. Samozřejmě jsem nevěděl, co se děje na trati kolem, tým je očividně mnohem lepší v monitorování situace - vidí celou trať, zatímco já jsem velmi dobrý v posuzování toho, kde se zrovna nacházím, ale ne o pět či šest zatáček dále. Myslím, že to byl důvod, proč mě povolali do boxů, ale žel tam byl trochu nepořádek," vysvětluje Vettel.
Na jeho zdržení ale doplatil i Webber, na kterého se tým původně připravoval místo Vettela. "Zavolali mě do boxů celkem brzy v tom kole, měli také obavy o výjezd safety caru. Myslím, že Maldonado vyjel mimo nebo se něco semlelo," odpovídá Australan.
Mark Webber v boxech (foto: Red Bull Racing)
"Když jsem brzdil v nájezdu do boxové uličky, podíval jsem se na velkou obrazovku a viděl jsem Seba v boxech, viděl jsem v televizi, jak tam zajíždí, a pomyslel jsem si: 'Doufám, že jde o opakovaný záznam,' ale nebyl.
Když jsem přejel vrcholek, byl v tom podělaném boxu, takže jsem si řekl: 'Do pr...., máme to tady teď trochu podělané.' V tomto případě jsme hlavně ztráceli čas, to je to nejhorší. Kluk se zadním zvedákem pak myslel na to, aby uhnul z cesty.
Samozřejmě, že zastavím, ale musím počkat na něj, až uhne, takže jsem si pomyslel, že šlo o velké překvapení, něco neobvyklého pro tým udělat něco tak složitého a riskantního, když není tolik co riskovat, ale ukázalo se, že tam byl problém na začátku Sebovy zastávky, a ten se nabalil na mě.
Pak jsme měli za sebou opět toho malého španělského lva, takže jsme se z toho dobře dostali, ale tým... jsem si jistý, že by si to chtěli zkusit znovu. Nakonec jsme se z toho dobře dostali a zachovali chladné hlavy," dodává Webber.
Časy zastávek v boxech v Brazílii a přehled strategií najdete zde.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.