Start a první kolo je něco jiného

Schumacher M. - Brawn
Schumacher M. - Brawn, foto: Scuderia Ferrari
Daniel Šupa 19. května 2004 13:00
Sdílej:

Situace u Ferrari není taková, jakou by ji někteří odpůrci Maranella rádi viděli.

S blížící se Grand Prix Monaka přiznalo Ferrari ústy technického ředitele Rosse Brawna i dodavatel pneumatik Bridgestone, že úvod závodu není pro rudé vozy právě snadný. Vzápětí se objevily zprávy o špatných startech monopostů F2004, které vyvrátil až sám jeden z jejich pilotů, Michael Schumacher. V Maranellu se přehodnotila data ze všech letošních startů a jak říká Schumi, vše je v pořádku a Ferrari na startu za konkurencí neztrácí. Ať už to bylo špatnou interpretací slov samotných nebo nepřesnostmi při šíření zpráv, skutečnost je taková, že Bridgestone ztrácí na Michelin v prvním okruhu, ale ne při startu. Pneumatiky francouzského výrobce se rychleji zahřejí a těsně po startu nabízí vozům s jejich obutím lepší grip. Toho dosáhnou japonské gumy přibližně o kolo později. Ross Brawn tedy hledá správnou strategii, díky které by eliminoval případné potíže prvního kola. „Máme výkonovou výhodu, ale to nemusí v prvním kole stačit. Proto usilovně hledáme možné modely strategií.“ Foto: Scuderia Ferrari
Témata:
Stalo se