Sezona se pomalu blíží ke konci a s ní se zaplňují i poslední volné sedačky. Zatím bez oficiálního potvrzení, avšak Adrian Sutil by měl prodloužit smlouvu u Force Indie, zatímco prezident PDVSA prozradil, že Pastor Maldonado míří do Lotusu.
Adrian Sutil se nechal slyšet, že nevyjednává s jinými týmy, protože už ví, kde bude příští rok závodit. Zatím nic nepotvrdil oficiálně, avšak podle Auto, moto und Sport prodloužil smlouvu u Force Indie.
"To, co se děje na trhu s jezdci, se mě netýká. Nabízí se mnoho týmů, které ale nemají peníze a zdá se, že jejich budoucnost je nejistá. To podle mě nedává smysl. U Force Indie vím, na čem jsem," uvedl.
Byla by to již jeho šestá sezona u indického týmu. Zároveň však nic nepotvrdil, protože taková je dle něj politika týmu. "Je to politika týmu, že bychom to neměli veřejně publikovat, takže nemohu nic říci. Prohlášení tady příchází velmi pozdě, taková je Force India, ale piloti to ví už měsíce. Tady musíte být více v klidu než jinde," komentuje situaci Sutil.
Dodává, že Force India je nejlepší možností. "Nevidím žádný lepší tým. Místo sice nabízí Lotus, ale otázkou je: budou rychlí i příští rok? Co se financí týmu týče, neslyšíme nic dobrého."
A jak se zdá, Lotus se rozhodl finance vyřešit po svém, protože dohoda s Quantum Motorsport stále nepadla a čas se krátí. Podle Rafaela Ramireze, prezidenta PDVSA, bude za černozlaté závodit Pastor Maldonado, jehož finance tak týmu výrazně pomohou.
"Pracujeme na výměně Williamsu za Lotus," potvrdil novinám El Nacional. Sám Maldonado prozradil, že očekává potvrzení v následujících dnech a že ví, kde bude v příštím roce jezdit.
Pilotům, kteří zatím nemají smlouvu, tak výrazně ubývají možnosti. Jednou možností by byl návrat Nica Hülkenberga do Force Indie a Sergia Péreze do Sauberu.
Pastor Maldonado jako náhrada za Kimiho Räikkönena? (foto: Williams F1 Team)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.