Sezona se pomalu blíží ke konci a s ní se zaplňují i poslední volné sedačky. Zatím bez oficiálního potvrzení, avšak Adrian Sutil by měl prodloužit smlouvu u Force Indie, zatímco prezident PDVSA prozradil, že Pastor Maldonado míří do Lotusu.
Adrian Sutil se nechal slyšet, že nevyjednává s jinými týmy, protože už ví, kde bude příští rok závodit. Zatím nic nepotvrdil oficiálně, avšak podle Auto, moto und Sport prodloužil smlouvu u Force Indie.
"To, co se děje na trhu s jezdci, se mě netýká. Nabízí se mnoho týmů, které ale nemají peníze a zdá se, že jejich budoucnost je nejistá. To podle mě nedává smysl. U Force Indie vím, na čem jsem," uvedl.
Byla by to již jeho šestá sezona u indického týmu. Zároveň však nic nepotvrdil, protože taková je dle něj politika týmu. "Je to politika týmu, že bychom to neměli veřejně publikovat, takže nemohu nic říci. Prohlášení tady příchází velmi pozdě, taková je Force India, ale piloti to ví už měsíce. Tady musíte být více v klidu než jinde," komentuje situaci Sutil.
Dodává, že Force India je nejlepší možností. "Nevidím žádný lepší tým. Místo sice nabízí Lotus, ale otázkou je: budou rychlí i příští rok? Co se financí týmu týče, neslyšíme nic dobrého."
A jak se zdá, Lotus se rozhodl finance vyřešit po svém, protože dohoda s Quantum Motorsport stále nepadla a čas se krátí. Podle Rafaela Ramireze, prezidenta PDVSA, bude za černozlaté závodit Pastor Maldonado, jehož finance tak týmu výrazně pomohou.
"Pracujeme na výměně Williamsu za Lotus," potvrdil novinám El Nacional. Sám Maldonado prozradil, že očekává potvrzení v následujících dnech a že ví, kde bude v příštím roce jezdit.
Pilotům, kteří zatím nemají smlouvu, tak výrazně ubývají možnosti. Jednou možností by byl návrat Nica Hülkenberga do Force Indie a Sergia Péreze do Sauberu.
Pastor Maldonado jako náhrada za Kimiho Räikkönena? (foto: Williams F1 Team)
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.