Sportovní ředitel McLarenu vysvětluje rozhodnutí týmu vyměnit Péreze za Magnussena
Po neobyčejně dlouhém čase, který si McLaren vybral pro oznámení své jezdecké sestavy pro rok 2014, se věci náhle vyjasnily. Sergio Pérez ohlásil svůj odchod z týmu ještě dřív, než McLaren oficiálně oznámil příchod dánského jezdce Kevina Magnussena, jako jeho náhradu.
Oznámení vyvolalo mnoho otázek, například proč McLaren pouští Péreze už po jedné sezoně a proč ho nahrazuje právě 21letým nezkušeným jezdcem Magnussenem. Několik důvodů pro uvedené počínání týmu se pokusil vysvětlit v interview pro Sky Sports sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
Sergio Pérez jde pryč, místo něj přijde Kevin Magnussen. Sergio se tím veřejnosti svěřil už ve středu. Zeptali jsme se ho na důvody odchodu a jeho odpovědí bylo: „Zeptejte se jich.“ Takže, byly za jeho propuštěním z týmu nějaké zvláštní důvody?
Sam Michael (SM): „Jsou věci, které se dělají všude uvnitř týmů. Vezmeme všechny data ze všech závodů, všechny vstupy inženýrů a působení všech systémů, které v McLarenu máme – všechny týmy to dělají stejně – povoláme kompetentní lidi, analyzujeme a pak děláme rozhodnutí. Je to podobné při každém rozhodnutí, podobná střetnutí jsou organizována na všech úrovních týmu. Neustále vyhodnocujeme, jak by se věci daly zlepšit, piloty nevyjímaje.
McLaren se rozhodl, že je čas na změnu a nemá to nic dělat s tím, že jsme letos nevyprodukovali dost dobrý vůz. To jsou dvě různé záležitosti a jako technicky zaměřená firma musíme vědět tyto dvě věci rozlišit. Rozhodnutí v obou oblastech ale musí spolu ladit.
Checo je skvělý chlap, přinesl do všeho něco nového a my mu do budoucnosti přejeme všechno dobré. Způsob, kterým zvládal všechny povinnosti v týmu a vývoj své kariéry, je výjimečný. Je mladý a v současnosti se nachází pod velkým tlakem, se kterým se dobře vyrovnává. Jsem si jist, že bude v dobré formě i v roce 2014.“
Kdyby měl víceletou smlouvu, McLaren si ho mohl vyformovat podle sebe. To ale mohl být také případ Nica Hülkenberga, nebo Paula Di Resty. Litujete, že jste angažovali právě Sergia Péreze?
SM: „Ne. V týmu podával dobré výkony a získával i body. Jako jezdec u nás povyrostl. Jezdci, které jste vzpomenul, jsou jako jiní v startovním poli Formule 1.
Jsme teď v dobré pozici, protože máme mladé jezdce jako Kevin Magnussen a Stoffel Vandoorne. Máme možnost vybrat si mezi talentovanými jezdci. Obyčejně hledáte i léta, abyste si vybral jednoho mladého pilota, v případě McLarenu třeba Lewisa Hamiltona. Mít dva jezdce kalibru Magnussena a Vandoorna znamená skvělou pozici. Navíc se dokáží prosadit i samostatně.
Kevin je ve vývoji své kariéry o kousek vpřed, proto je logické, že jsme v případě výměny pilota zvolili právě jeho.“
Kdybyste nešli přímo za Magnussenem, šli byste za Hülkenbergem? Nebylo jeho překážkou přestupu do McLarenu, že je příliš velký pro Váš monopost?
SM: „Myslím, že příliš zdůrazňujete Nica. Upřímně, hodnotil jsem také Nica – byl jsem přítomen jeho kariéře v nižší kategorii i začátku jeho kariéry ve Formuli 1. Je skvělý jezdec, ale my jsme hledali uvnitř, proto jsme se rozhodli pro příští sezonu pro Kevina.
Když se podíváte do startovního pole, my už jednoho mistra světa v týmu máme. Kdybychom měli příležitost vzít dalšího mistra světa do týmu, udělali bychom to. V současnosti to ale není možné, proto jsme zvolili jinou cestu, pomocí které bychom chtěli vychovat dalšího mistra světa.
Musíte pamatovat na to, že všechny programy pro mladé jezdce mají za cíl vyprodukovat mistry světa. Programy tady nejsou pro produkci dalších taky-jezdců. McLaren je v situaci, kdy si může kdykoliv koupit jakéhokoliv taky-jezdce ve Formuli 1. Takže když se podíváme na náš program – věříme, že Kevin může být mistrem světa – to si myslíme také o Vandoornovi a o každém jezdci, který přijde po nich. Kdybychom si to nemysleli, náš program pro mladé jezdce bychom zrušili, i když to zní krutě.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.