Sportovní ředitel McLarenu vysvětluje rozhodnutí týmu vyměnit Péreze za Magnussena
Po neobyčejně dlouhém čase, který si McLaren vybral pro oznámení své jezdecké sestavy pro rok 2014, se věci náhle vyjasnily. Sergio Pérez ohlásil svůj odchod z týmu ještě dřív, než McLaren oficiálně oznámil příchod dánského jezdce Kevina Magnussena, jako jeho náhradu.
Oznámení vyvolalo mnoho otázek, například proč McLaren pouští Péreze už po jedné sezoně a proč ho nahrazuje právě 21letým nezkušeným jezdcem Magnussenem. Několik důvodů pro uvedené počínání týmu se pokusil vysvětlit v interview pro Sky Sports sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
Sergio Pérez jde pryč, místo něj přijde Kevin Magnussen. Sergio se tím veřejnosti svěřil už ve středu. Zeptali jsme se ho na důvody odchodu a jeho odpovědí bylo: „Zeptejte se jich.“ Takže, byly za jeho propuštěním z týmu nějaké zvláštní důvody?
Sam Michael (SM): „Jsou věci, které se dělají všude uvnitř týmů. Vezmeme všechny data ze všech závodů, všechny vstupy inženýrů a působení všech systémů, které v McLarenu máme – všechny týmy to dělají stejně – povoláme kompetentní lidi, analyzujeme a pak děláme rozhodnutí. Je to podobné při každém rozhodnutí, podobná střetnutí jsou organizována na všech úrovních týmu. Neustále vyhodnocujeme, jak by se věci daly zlepšit, piloty nevyjímaje.
McLaren se rozhodl, že je čas na změnu a nemá to nic dělat s tím, že jsme letos nevyprodukovali dost dobrý vůz. To jsou dvě různé záležitosti a jako technicky zaměřená firma musíme vědět tyto dvě věci rozlišit. Rozhodnutí v obou oblastech ale musí spolu ladit.
Checo je skvělý chlap, přinesl do všeho něco nového a my mu do budoucnosti přejeme všechno dobré. Způsob, kterým zvládal všechny povinnosti v týmu a vývoj své kariéry, je výjimečný. Je mladý a v současnosti se nachází pod velkým tlakem, se kterým se dobře vyrovnává. Jsem si jist, že bude v dobré formě i v roce 2014.“
Kdyby měl víceletou smlouvu, McLaren si ho mohl vyformovat podle sebe. To ale mohl být také případ Nica Hülkenberga, nebo Paula Di Resty. Litujete, že jste angažovali právě Sergia Péreze?
SM: „Ne. V týmu podával dobré výkony a získával i body. Jako jezdec u nás povyrostl. Jezdci, které jste vzpomenul, jsou jako jiní v startovním poli Formule 1.
Jsme teď v dobré pozici, protože máme mladé jezdce jako Kevin Magnussen a Stoffel Vandoorne. Máme možnost vybrat si mezi talentovanými jezdci. Obyčejně hledáte i léta, abyste si vybral jednoho mladého pilota, v případě McLarenu třeba Lewisa Hamiltona. Mít dva jezdce kalibru Magnussena a Vandoorna znamená skvělou pozici. Navíc se dokáží prosadit i samostatně.
Kevin je ve vývoji své kariéry o kousek vpřed, proto je logické, že jsme v případě výměny pilota zvolili právě jeho.“
Kdybyste nešli přímo za Magnussenem, šli byste za Hülkenbergem? Nebylo jeho překážkou přestupu do McLarenu, že je příliš velký pro Váš monopost?
SM: „Myslím, že příliš zdůrazňujete Nica. Upřímně, hodnotil jsem také Nica – byl jsem přítomen jeho kariéře v nižší kategorii i začátku jeho kariéry ve Formuli 1. Je skvělý jezdec, ale my jsme hledali uvnitř, proto jsme se rozhodli pro příští sezonu pro Kevina.
Když se podíváte do startovního pole, my už jednoho mistra světa v týmu máme. Kdybychom měli příležitost vzít dalšího mistra světa do týmu, udělali bychom to. V současnosti to ale není možné, proto jsme zvolili jinou cestu, pomocí které bychom chtěli vychovat dalšího mistra světa.
Musíte pamatovat na to, že všechny programy pro mladé jezdce mají za cíl vyprodukovat mistry světa. Programy tady nejsou pro produkci dalších taky-jezdců. McLaren je v situaci, kdy si může kdykoliv koupit jakéhokoliv taky-jezdce ve Formuli 1. Takže když se podíváme na náš program – věříme, že Kevin může být mistrem světa – to si myslíme také o Vandoornovi a o každém jezdci, který přijde po nich. Kdybychom si to nemysleli, náš program pro mladé jezdce bychom zrušili, i když to zní krutě.“
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.