Pro Rosberga je velkou ctí jezdit jako Němec za Mercedes ve Formuli 1. Se svoji rolí v týmu je více než spokojen.
Nico Rosberg se během svého čtvrtého roku u týmu Mercedes cítí lépe než kdy předtím. Poprvé ve své kariéře má 28letý jezdec auto, se kterým může občas pomýšlet na vítězství, což se mu během této sezony již dvakrát povedlo. Pak ale začala velká dominance Red Bullu. Nico Rosberg navíc letos v přímém srovnání s Lewisem Hamiltonem dokázal, že se může řadit mezi nejlepší jezdce v F1.
"V Mercedesu jsem velmi šťastný. Se stříbrným šípem mohu vyhrávat, jsem plný očekávání a motivace, že se příští rok prosadíme. Proto jsem na 100% spokojený tam, kde jsem," říká Nico Rosberg pro německý Sport Bild.
Možný odchod do Ferrari si Němec momentálně nedokáže předtavit. "Určitě ne, u Mercedesu jsem hodně hodně šťastný. Pro mě jako Němce je to to nejlepší, jezdit ve stříbrném šípu a moci vyhrávat závody. Je to jako ve fotbale: každý chce někdy hrát za FC Bayern. A kdyby se pak člověk ještě stal i mistrem, to by bylo to nejlepší."
Trochu jinak to ale očividně vidí další německý pilot v poli, Sebastian Vettel, který v posledních čtyřech letech získal čtyři tituly s Red Bullem. "Sebastianu Vettelovi to momentálně, zdá se, nijak nevadí." Až do letní pauzy se Mercedesy s Red Bully mohly rovnat. Naposledy se ale Mercedes radoval díky Hamiltonovi v Maďarsku.
"Do té doby jsme všichni vyvíjeli auta ve více méně stejném tempu." Pak ale otěže jasně převzal Red Bull. "Red Bull pak od Spa udělal náhle jasný krok dopředu." Dle Rosberga žijícího momentálně v Monaku za tímto zlepšením musíme hledat především přispění šéfdesignera Red Bullu, Adriana Neweyho.
"Adrian Newey se moc rád vrátil na staré gumy, které Red Bullu údajně více sedí. Já bych za to dal ale otazník. Možná to také říká proto, aby odvrátil naší pozornost od toho, že auto bylo jednoduše tak moc vylepšeno."
Příští rok se však začíná nanovo, protože se každý bude muset vypořádat s velkými změnami v pravidlech. V uplynulých týdnech začlo vyplouvat, že nové monoposty zřejmě nebudou patřit k těm nejhezčím. Rosberg však tuto domněnku nemůže potvrdit: "To bych neřekl. Můj dojem byl pozitivní. Možná, že není jenom to naše tak škaredé."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.