Robert Kubica řekl, že návrat do F1 zůstává "snem", ale "je skoro nereálný" po jeho hrozivé nehodě na regionální rally v roce 2011.
Robert Kubica letos startoval pravidelně ve WRC, když v nižší kategorii, WRC2, vyhrál a získal tak od Citroënu možnost absolvovat Wales Rally GB za volantem speciálu nejvyšší kategorie (DS3 WRC) - na test před soutěží se podívejte zde. 28letý Polák pro BBC Sport řekl: "Byl bych schopen testovat s vozem Formule 1 na jednom nebo dvou okruzích. Ale nedává smysl testovat ani den bez toho, aniž bych byl schopen závodit," řekl Robert Kubica.
Robert, který vyhrál za volantem monopostu BMW Sauberu GP Kanady 2008 byl v době své nehody v rally považován za jednoho z nejlepších jezdců v F1. Ale po nehodě, ve které si část pravé ruky málem v podstatě amputoval, zůstává hybnost ruky a prstů stále omezená. Řízení v těsném kokpitu jednosedadlového monopostu by tak bylo velmi těžké.
Šéf týmu Ferrari, Stefano Domenicali, minulý měsíc řekl, že italský tým progres Kubici monitoroval, ale momentálně nevěří tomu, že by byl schopen zvládnout nároky Formule 1. Kubica k tomu ale dodává: "Může vyjádřit svůj názor. Je jasně vidět, že mám omezení. Myslím si ale, že je tu jen jedna osoba, která může posoudit, co bych mohl za volantem zvládnout - a to jsem já sám."
Letos si Robert zajezdil převážně v rally...
Na otázku, jestli stále doufá v návrat do F1, řekl: "Je to sen, cíl, ale momentálně je to hodně těžké. Řekl bych, že skoro nemožné. Nikdy bych nevyužil možnosti, pokud bych se necítil na 100% připraven. Pokud se tato věc jednoho dne zlepší, tak samozřejmě uvidíme. Momentálně se soustředím na rally. Soustředím se na moje zotavování - a rallysport mi v tom hodně pomáhá. Za volantem rally auta mohu vidět velká zlepšení."
"Jízda na šotolině je hodně náročná. Je zde hodně pohybů s volantem, které kladou důraz na moji paži a ruku. Vím ale, že to nepomůže mému největšímu omezení, kterým je jízda v jednosedadlovém kokpitu. Nemám sílu, abych to plně ovládl, ale budu se snažit."
...ve Valencii si ale vyzkoušel také Mercedes-Benz C-Klasse AMG Coupé DTM, nedávno testoval také připravovaný speciál Citroënu pro WTCC.
Polák, který dřívě v tomto roce řekl, že mu F1 chybí, se vyjádřil také k pozitivním ohlasům, které se vyrojily po jeho testu na simulátoru Mercedesu. "Trochu mi to pomohlo. Vždy, když tam jedu, tak vidím progres v mé rehabilitaci. Je pozitivní to vidět, ale co přinese budoucnost, to nevím."
Co bude Robert dělat příští rok? To sám Polák, který testoval před touto sezonou také DTM, sám ještě neví. "Pokud bych zůstal v rally, tak bych rád odjel celou sezonu. Ale odjet všechny rally v jednom roce, to je docela velká výzva. Další možností je vrátit se zpět k okruhovému závodění. Samozřejmě, nebudou to jednosedadlové formule, ale sám ještě nevím, co budu dělat."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.