10. listopad zůstane pro Felipeho Massu nezapomenutelným dnem. Početný patnáctitisícový dav italských tifosi se s ním stylově rozloučil při slavnostní akci Ferrari s názvem Finali Mondiali.
Brazilec právě zde poprvé okusil vůz F1, kdy mu dal při testu v roce 2001 příležitost Sauber. Po 12 letech Felipe v Maranellu končí, nahradí ho Kimi Räikkönen. Poslední dva závody za rudé odjede mimo evropský kontinent - v Austinu a doma v Interlagos.
"Měl jsem štěstí, prožil jsem s Ferrari skvělou kariéru - déle, než jsem původně na začátku snil. Když jsem jako dítě začal závodit v motokárách, měl jsem kombinézu Ferrari. Vždy šlo o tým, za kterým jsem stál," říká dojatý Massa.
"I když byl Senna u McLarenu a Piquet u Williamsu, fandil jsem Ferrari! Náš vztah jsme začali v roce 2001 a závodil jsem za ně osm sezón, které tvořily důležitou součást mého života. Mám u Ferrari tolik přátel a budou mi chybět. Také mi budou chybět ty hezké dny, které jsem trávil v továrně v Maranellu. Jsem spokojený s tím, jak nakonec můj čas u Ferrari dopadl," dodává Massa.
Včera přijel na Stazione Leopolda ve Florencii s vozem F1 a dostalo se mu ovací ve stoje, dnes pokračoval před diváky v Mugellu, kde se proháněl ve voze F10 po boku dalšího veterána - Marca Geneho.
Prezident Luca di Montezemolo, viceprezident Pierro Ferrari a obchodní ředitel Amedeo Felisa Massovi nakonec předali zvláštní pohár, do něhož byly vyryty názvy jedenácti velkých cen, které u Ferrari vyhrál. A jednalo se o slušný "pohárek" - o 120 cm vysoký kus stříbra.
Fotografie a video z akce najdete pod článkem.© Scuderia Ferrari, 2013
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.