Představitelé týmů se shodují, že je nyní jasné, že nemají příliš času na přípravu vozů pro první předsezonní testování v Jerezu.
Příští rok týmy čekají velké změny pravidel a to znamená více práce na vývoji vozu. Ačkliv do konce letošní sezony zbývá ještě odjet dva závody a první předsezonní testování v Jerezu se koná koncem ledna, představitelé některých týmů přiznávají, že připravit vozy včas bude pro ně velká výzva.
"Bude to na hraně. Dnes máme simulátory, analýzy a dyno a to vše mnohem kvalitnější, než při poslední velké změně pravidel, ale stále vám to rozhodí systém. Týmy mají prostředky, aby se ujistili, že nedělají chybu, ale ty musejí letos téměř všechny hodit do koše a začíná se od nuly. Všichni budou mít problémy," uvedl pro Autosport sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
Některé týmy v minulosti první testování záměrně vynechaly, aby získaly čas na práci v aerodynamickém tunelu. Michael to však v tomto případě nepovažuje za žádnou výhodu a domnívá se, že všichni budou chtít testovat na trati.
S tím, že na přípravu není příliš času souhlasí také Adrian Newey. "Ano, bude to od všech vyžadovat velké úsilí, aby bylo auto včas připraveno," komentuje situaci designér Red Bullu.
Nová pravidla - nové výzvy (foto: Red Bull Racing)
Podle čtyřnásobného mistra světa, Alaina Prosta, všem začíná docházet, jak moc velká změna to bude. "Loni touto dobou se lidé koncentrovali na sezonu - moc lidí nevědělo, co se děje s motory, protože se soustředili na závodění. Poté, co na tom začali pracovat, jim to došlo - je to budíček," upozornil Francouz.
Nediví se tedy, že se mnozí začínají obávat a podle něj se situace napjatá i u tří dodavatelů motorů. "I když mají zkušenosti, pokud jsou realisté, nemohou být optimističtí. Postupně se to ale vše dostane do normálu a nebude to problém," domnívá se Prost.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.