Představitelé týmů se shodují, že je nyní jasné, že nemají příliš času na přípravu vozů pro první předsezonní testování v Jerezu.
Příští rok týmy čekají velké změny pravidel a to znamená více práce na vývoji vozu. Ačkliv do konce letošní sezony zbývá ještě odjet dva závody a první předsezonní testování v Jerezu se koná koncem ledna, představitelé některých týmů přiznávají, že připravit vozy včas bude pro ně velká výzva.
"Bude to na hraně. Dnes máme simulátory, analýzy a dyno a to vše mnohem kvalitnější, než při poslední velké změně pravidel, ale stále vám to rozhodí systém. Týmy mají prostředky, aby se ujistili, že nedělají chybu, ale ty musejí letos téměř všechny hodit do koše a začíná se od nuly. Všichni budou mít problémy," uvedl pro Autosport sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
Některé týmy v minulosti první testování záměrně vynechaly, aby získaly čas na práci v aerodynamickém tunelu. Michael to však v tomto případě nepovažuje za žádnou výhodu a domnívá se, že všichni budou chtít testovat na trati.
S tím, že na přípravu není příliš času souhlasí také Adrian Newey. "Ano, bude to od všech vyžadovat velké úsilí, aby bylo auto včas připraveno," komentuje situaci designér Red Bullu.
Nová pravidla - nové výzvy (foto: Red Bull Racing)
Podle čtyřnásobného mistra světa, Alaina Prosta, všem začíná docházet, jak moc velká změna to bude. "Loni touto dobou se lidé koncentrovali na sezonu - moc lidí nevědělo, co se děje s motory, protože se soustředili na závodění. Poté, co na tom začali pracovat, jim to došlo - je to budíček," upozornil Francouz.
Nediví se tedy, že se mnozí začínají obávat a podle něj se situace napjatá i u tří dodavatelů motorů. "I když mají zkušenosti, pokud jsou realisté, nemohou být optimističtí. Postupně se to ale vše dostane do normálu a nebude to problém," domnívá se Prost.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.