Ferrari minulý měsíc konečně otevřelo svůj zrekonstruovaný aerodynamický tunel v Maranellu. První výsledky jsou podle Pata Frye slibné.
"Už jsme v něm zpět několik týdnů. Nyní je 100% využíván, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, což je normální. Je to poměrně dobré, ačkoliv to chce čas, abyste si uvědomili, jak je nástroj dobrý. Rozhodně jsme se v něm zlepšili. Čas ukáže, jestli jsme přesně tam, kde bychom chtěli být, ale příznaky jsou momentálně dobré," hodnotí ředitel vývoje Pat Fry.
Pro vyhodnocení efektivnosti nového tunelu provedla Scuderia několik srovnávacích měření s aerodynamickým tunelem Toyoty v Kolíně, kde dosud pracovalo: "Existují normální věci, které lze opakovat, takže toho spoustu opakujeme."
"Některé z věcí, které jsme dělali u Toyoty, děláme i tady - postupné změny, abychom se pokusili ověřit stejné trendy - a zatím to je dobré," spokojeně uvádí Fry.
Příští rok bude ve znamení nových V6 turbomotorů, aerodynamický vývoj podle něj přesto bude i nadále klíčový: "Aerodynamika stále bude velmi dominantním faktorem i příští rok. Stále bude velmi důležitá, i když se to trochu posune vůči novým motorům, protože musíte dobře začít hned zkraje."
"Potřebujete co nejlepší balík své pohonné jednotky v prvním závodě, protože v sezóně je těžké ho vylepšovat," dodává Fry pro Autosport.
Továrna Ferrari v Maranellu, aerodynamický tunel se nachází vlevo hned za vstupní bránou(foto: Scuderia Ferrari)
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.