Ferrari minulý měsíc konečně otevřelo svůj zrekonstruovaný aerodynamický tunel v Maranellu. První výsledky jsou podle Pata Frye slibné.
"Už jsme v něm zpět několik týdnů. Nyní je 100% využíván, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, což je normální. Je to poměrně dobré, ačkoliv to chce čas, abyste si uvědomili, jak je nástroj dobrý. Rozhodně jsme se v něm zlepšili. Čas ukáže, jestli jsme přesně tam, kde bychom chtěli být, ale příznaky jsou momentálně dobré," hodnotí ředitel vývoje Pat Fry.
Pro vyhodnocení efektivnosti nového tunelu provedla Scuderia několik srovnávacích měření s aerodynamickým tunelem Toyoty v Kolíně, kde dosud pracovalo: "Existují normální věci, které lze opakovat, takže toho spoustu opakujeme."
"Některé z věcí, které jsme dělali u Toyoty, děláme i tady - postupné změny, abychom se pokusili ověřit stejné trendy - a zatím to je dobré," spokojeně uvádí Fry.
Příští rok bude ve znamení nových V6 turbomotorů, aerodynamický vývoj podle něj přesto bude i nadále klíčový: "Aerodynamika stále bude velmi dominantním faktorem i příští rok. Stále bude velmi důležitá, i když se to trochu posune vůči novým motorům, protože musíte dobře začít hned zkraje."
"Potřebujete co nejlepší balík své pohonné jednotky v prvním závodě, protože v sezóně je těžké ho vylepšovat," dodává Fry pro Autosport.
Továrna Ferrari v Maranellu, aerodynamický tunel se nachází vlevo hned za vstupní bránou(foto: Scuderia Ferrari)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.