Ferrari a Lotus měli podle designéra Red Bullu Adriana Neweyho při vývoji letošních vozů štěstí - pomohly jim totiž, aby byli konkurenceschopnější.
"Během zimy došlo k velké změně, k nečekané změně. Pirelli představilo nové pneumatiky, které byly mnohem citlivější. Bylo velmi snadná je přetížit," popisuje konstruktér letošního nejrychlejšího vozu RB9 v televizním pořadu rakouské Servus TV výzvu, která před nimi stála na počátku roku.
"A protože naše auto tráví hodně svého času na kolo při brzdění a v rychlých zatáčkách, kdy pneumatiky hodně zatěžujete, nemohli jsme ho skutečně využít, aniž by pneumatiky rychle neodešly.
Takže nám změna pneumatik ublížila, zatímco jiným pomohla, jako Lotusu a asi i Ferrari. Z mého pohledu měli vyloženě štěstí. Myslím si, že Lotus a Ferrari dělají velké ramena v tom, jak byli během zimy chytří, že to dokázali předvídat," kritizuje Newey své největší soupeře v šampionátu.
"Ale abych byl zcela upřímný, měli jen ohromné štěstí, a my jsme měli trochu smůlu. Samozřejmě do toho vstoupila politika. Byl to tedy náročný rok, ale velmi odměňující," hodnotí designér Red Bullu letošní sezónu, v níž získali po suverénních výkonech v její druhé části čtvrtý mistrovský titul v řadě.
Sebastian Vettel soupeřům v určitých chvílích posledního závodu ujížděl až o dvě sekundy na kolo (foto: Red Bull Racing)
Její začátek pro ně nebyl snadný. "Byla to v určitých chvílích náročná sezóny. Začali jsme, přišel dobrý výsledek v Malajsii, první a druhé místo. A pak to s naší konkurenceschopností bylo jako na houpačce.
Bylo to velmi těsné, Ferrari bylo zpočátku velmi silné, Mercedes se zlepšil kolem Monaka, takže uprostřed sezóny jsme se dostali do bodu, kdy jsme nebyli... vedli jsme sice šampionát, ale vypadalo to křehce, jako by se v té chvíli rozjel obzvlášť Mercedes," pokračuje Newey.
Proto se rozhodli usilovně pustit do vývoje letošního vozu RB9 na úkor toho příštího: "Tlačili jsme na to, představili jsme na voze několik změn, nějaké novinky jsme přivezli do Maďarska před letní přestávkou, pak další do Spa. A to nás nakoplo."
Red Bull slaví double v Abú Zabí (foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že jsme na to po celou dobu až do Singapuru opravdu tlačili, pokud jde o nasazování nových dílů, i v Japonsku. Mohli byste se ohlédnout zpět a říci, že jsme na to tlačili více, ne bylo zapotřebí, protože tohle vás samozřejmě obírá o zdroje na příští auto.
V té době jsem to takto necítil, vypadalo to, že na to musíme tlačit a je to ohromné se takto rozjet, jak to zažíváme ke konci sezóny," pochvaluje si dominanci svého týmu Newey.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.