Šéf Red Bullu Christian Horner sebevědomě prohlašuje, že všichni jezdci v F1 touží závodit za jeho tým.
"Každý jezdce v boxové uličce by chtěl momentálně sedět v jednom z našich vozů," uvádí Horner pro Reuters.
Sebastian Vettel proto podle něj nemá důvod odcházet. "Sebastian si užívá ježdění pro tým, vyrostl s ním. Proč bych měl toužit po tom, aby byl někde jinde?" nechápe šéf Red Bullu.
Mladý Němec, který letos získal s rakouským týmem čtvrtý titul mistra světa v řadě za sebou, má smlouvu platnou až do konce roku 2015. Za Red Bull začal v juniorských soutěžích závodit ve 14 letech a Horner ho nyní považuje za jednoho z nejlepších jezdců všech dob.
"Sebastian se přidal k věhlasným jménům jako Fangio, Prost a Schumacher. Je to obrovský úspěch, obzvlášť v tak mladém věku. Je to výsada s ním pracovat," pochvaluje si Horner.
"Můžete mít nejlepšího pilota či nejlepšího designéra na světě, ale když nepracujete jako tým, nikdy to nebude fungovat. Ale bez Sebastiana bychom pak samozřejmě také nezískali čtvrtý titul v řadě," dodává šéf závodní stáje Red Bull.
Sebastian Vettel se v Abú Zabí dočkal dalšího dominantního vítězství,Red Bull nemá důvod opouštět (foto: Red Bull Racing)
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.