Šéf Red Bullu Christian Horner sebevědomě prohlašuje, že všichni jezdci v F1 touží závodit za jeho tým.
"Každý jezdce v boxové uličce by chtěl momentálně sedět v jednom z našich vozů," uvádí Horner pro Reuters.
Sebastian Vettel proto podle něj nemá důvod odcházet. "Sebastian si užívá ježdění pro tým, vyrostl s ním. Proč bych měl toužit po tom, aby byl někde jinde?" nechápe šéf Red Bullu.
Mladý Němec, který letos získal s rakouským týmem čtvrtý titul mistra světa v řadě za sebou, má smlouvu platnou až do konce roku 2015. Za Red Bull začal v juniorských soutěžích závodit ve 14 letech a Horner ho nyní považuje za jednoho z nejlepších jezdců všech dob.
"Sebastian se přidal k věhlasným jménům jako Fangio, Prost a Schumacher. Je to obrovský úspěch, obzvlášť v tak mladém věku. Je to výsada s ním pracovat," pochvaluje si Horner.
"Můžete mít nejlepšího pilota či nejlepšího designéra na světě, ale když nepracujete jako tým, nikdy to nebude fungovat. Ale bez Sebastiana bychom pak samozřejmě také nezískali čtvrtý titul v řadě," dodává šéf závodní stáje Red Bull.
Sebastian Vettel se v Abú Zabí dočkal dalšího dominantního vítězství,Red Bull nemá důvod opouštět (foto: Red Bull Racing)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.