Robert Kubica se v půli listopadu ve Walesu poprvé posadí do továrního auta od Citroënu. Pro Poláka se bude možná jednat o začátek nové části jeho kariéry. Pro rok 2014 má dřívější jezdec Formule 1 několik variant.
Do prvního startu s továrním vozem Citroënu Kubicovi zbývají asi dva týdny. Jen málokdo čeká, že by Polák svým výkonem nezaujal tak, jak to předváděl celou sezonu ve WRC2. "Musíme zůstat klidní," varuje Robert Kubica před přehnanými očekáváními.
"Vím, kolik lidí by ve Walesu rádo vidělo, jak budu rychlý, ale myslím, že to bude hodně těžké. Je pro mě nemožné, abych udržel tempo TOP6, jinak by totiž byla někde chyba v systému. Nemůžu jezdit 20 let na okruzích a pak po 6 měsících bojovat s nejlepšími kluky z rally."
"Soutěž ve Velké Británii nebude mít žádný vliv na moji sezonu nebo na příští rok. Je to skvělá příležitost, jak poznat novou rally a nové zkoušky. Je to můj cíl a vidím to jako bonus, protože normálně by moje sezona skončila po Španělsku."
Jestli Kubica zůstane v příštím roce opravdu součástí MS, je stále nejasné: "Každý spekuluje a kdosi už si je dokonce jistý. Není žádným tajemstvím, že mám několik možností na sedačku ve voze World Rally Car pro příští rok. Ale ve kterém, nebo jestli je to správný moment, to nevím."
Můžete mi věřit, že to po těžké fázi není tak lehké, jak to zvenčí vypadá. Musím si být jistý, že budu v týmu hrát důležitou roli. Polovina rally pro mě bude nová a hodně to záleží na tom, co lidé očekávají, když mě posadí do auta." Sébastien Loeb už ze začátku roku řekl, že Kubica může být úspěšný.
Sám Kubica však ví, že mu na to, aby se mohl rovnat se špičkou, chybí ještě nějaké zkušenosti: "Když zůstanu pro příští rok, tak se budu dále učit, člověka můžete opravdu zhodnotit nejdřív po třech letech ve WRC. To také znamená, že pokud bych po třech letech nejezdil na špici, tak na to nemám."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.