Týmy budou mít možnost vyzkoušet si nové pneumatiky pro sezonu 2014 ještě letos. Stáje dostanou od Pirelli vzorky nových gum během Grand Prix Brazílie, tedy posledního závodu roku.
Ve snaze pomoci týmům se lépe připravit na novou sezonu má Pirelli v plánu dát každému jezdci v Interlagosu dvě sady nových gum. Týmy tak dostanou lepší přehled o tom, jakým směrem se bude vývoj pneumatik vyvíjet. Je už na jezdcích a týmech, jestli je [nové gumy] vyzkouší v prvním nebo druhém tréninku.
Tento nápad se setkal s pozitivním ohlasem ze strany týmů. Pirelli teď už jen čeká na oficiální schválení ze strany FIA. Sportovní ředitel McLarenu, Sam Michael, sice uznává, že nové vozy s motory 1,6l a turbem se budou od těch letošních výrazně lišit, avšak podle něj i tak bude test velmi užitečný.
"Udělali [Pirelli] to samé vloni a tento krok nám poskytl docela užitečné informace. Jasně, letos budeme testovat nové gumy s vozy s motory V8 a odlišnou úrovní přítlaku, ale základní charakteristiky chování dostaneme," říká Michael. Pirelli se mimo tento test v Brazílii snaží protlačit ještě další testy v teplých krajích, které by italskému výrobci pomohli v přípravě na novou sezonu.
Pirelli varovalo, že pokud nebudou týmy ochotny přistoupit na testování, nebudou schopni vyrobit pneumatiky pro nový rok. Podle zdrojů přímo od Pirelli snad mělo dojít v jednáních s týmy k určitému posunu, když i stáje měly uznat, že je zapotřebí v oblasti testů nových gum něco podniknout. Nic konkrétního ale odsouhlaseno zatím nebylo.
Michael navíc podotýká, že jakákoliv další spolupráce s Pirelli by týmům mohla poskytnout před sezonou plnou změn důležité informace a potenciální výhodu: "Více testů se vždy hodí. Pirelli říká, že chtějí testovat. I pro nás je užitečné testovat přímo na trati."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.