Odchod Rosse Brawna bude pro Mercedes podle Jensona Buttona velkou ztrátou. Podle Lewise Hamiltona však budou mít šanci na titul i bez zkušeného šéfa týmu.
"Pro tým, pro který pracuje, by to podle mě byla ztráta - nikoliv pro nás ostatní. Pro nás jde vlastně o dobrou věc," reaguje na zprávy o odchodu Brawna z Formule 1, o čemž jsme vás informovali již před měsícem.
"Ross je skvělý vůdce týmu, je velmi silnou a sebevědomou osobností. Myslím, že každý tým potřebuje někoho jako je Ross. Takže jsem překvapen tím, že odchází. Samozřejmě jsou za tím určité důvody, těžko ale říct, jaké," pokračuje Button.
Podle Lewise Hamiltona Mercedes bude mít šanci na boj o titul i bez Brawna: "Každopádně máme v týmu skvělou sestavu lidí. Všichni dělají při jakémkoliv rozhodnutí maximum pro to, abychom šli do příštího roku s šancí na boj o vítězství v šampionátu."
Pilot Mercedesu před sezónou přišel k týmu Rosse Brawna z McLarenu. "Když jsem se rozhodl, bylo to založeno na mnohem více věcech, ne jen na Rossovi. Ross nebyl tou jedinou věcí, kvůli které jsem sem přišel. Mít tady Rossa byl bonus vzhledem k množství jeho zkušeností a úspěchů s předchozími týmy," dodává Hamilton.
Podle Lewise Hamiltona bude moci Mercedes bojovat o titul i bez Rosse Brawna (foto: Daimler AG)
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.