Romain Grosjean měl štěstí, kdyby totiž byla GP Indie o dvě kola delší, tak by Francouz vypadl. Pneumatickému systému ventilů totiž chyběl vzduch. Takové štěstí už ale neměl Mark Webber, jeho motor alespoň po defektu alternátoru neutrpěl žádné poškození.
Pro Renault nebyla GP Indie zrovna nejklidnějším závodem. Romain Grosjean si mohl oddechnout až po projetí cílem. Jeho motor totiž běžel prakticky bez vzduchu. Rezervy ve vzduchové lahvi, která zásobuje pohon pneumatického ventilu, byly prázdné.
Inženýr Renaultu, Remi Taffin, o tom prozradil více: "Motor přicházel o vzduch díky přirozené ztrátě vzduchu přes těsnění na jiném místě. Bylo to tak velké, že v posledních kolech muselo dojít k napojení se na rezervní lahev. Byl to přesně ten stejný problém, který Romaina zastavil v Singapuru. Při průjezdu cílem už nezbýval žádný vzduch."
Zbývající tlak v systému tak akorát stačil na to, aby se ventily mohly otevírat a zavírat. Minimální tlak je asi 15 barů. Grosjean i přes tento problém dojel třetí, mohlo však dojít k poškození motoru. "I přes škody je to stále ještě v pořádku, bude ale muset být stažen z provozu. Romain v Abú Zabí dostane nový. V tomto roce neměl žádné problémy a je tak na tom se svým podílem dobře," dodává Taffin.
V Indii nemusel být Romainův výkon po zásluze odměněn (foto: Lotus F1 Team)
To Mark Webber by už musel mít pořádný kus štěstí, aby se svým pokaženým motorem projel cílem. Australan totiž musel po selhání alternátoru odstoupit už ve 39. kole. To oživuje vzpomínky na minulý rok, kdy u Renaultu selhalo celkem šest alternátorů.
"Selhání u Marka ale nemělo s případy z roku 2012 nic společného," říká jasně Remi Taffin. Nic podobného se zatím nikomu nestalo. Ačkoliv Australan po prvních příznacích odjel ještě jedno celé kolo, tak v alternátoru došlo k zahoření jedné ze spirál.
"Vloni došlo k tavení všeho. Buď alternátor pochází z vadné série, nebo došlo k problému při jeho instalaci," zakončuje Remi. U Renaultu se o pohyb alternátoru starají olejová a vodní pumpa. K zahoření tak může dojít, kdyby do něj uniklo trochu oleje.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.