Romain Grosjean měl štěstí, kdyby totiž byla GP Indie o dvě kola delší, tak by Francouz vypadl. Pneumatickému systému ventilů totiž chyběl vzduch. Takové štěstí už ale neměl Mark Webber, jeho motor alespoň po defektu alternátoru neutrpěl žádné poškození.
Pro Renault nebyla GP Indie zrovna nejklidnějším závodem. Romain Grosjean si mohl oddechnout až po projetí cílem. Jeho motor totiž běžel prakticky bez vzduchu. Rezervy ve vzduchové lahvi, která zásobuje pohon pneumatického ventilu, byly prázdné.
Inženýr Renaultu, Remi Taffin, o tom prozradil více: "Motor přicházel o vzduch díky přirozené ztrátě vzduchu přes těsnění na jiném místě. Bylo to tak velké, že v posledních kolech muselo dojít k napojení se na rezervní lahev. Byl to přesně ten stejný problém, který Romaina zastavil v Singapuru. Při průjezdu cílem už nezbýval žádný vzduch."
Zbývající tlak v systému tak akorát stačil na to, aby se ventily mohly otevírat a zavírat. Minimální tlak je asi 15 barů. Grosjean i přes tento problém dojel třetí, mohlo však dojít k poškození motoru. "I přes škody je to stále ještě v pořádku, bude ale muset být stažen z provozu. Romain v Abú Zabí dostane nový. V tomto roce neměl žádné problémy a je tak na tom se svým podílem dobře," dodává Taffin.
V Indii nemusel být Romainův výkon po zásluze odměněn (foto: Lotus F1 Team)
To Mark Webber by už musel mít pořádný kus štěstí, aby se svým pokaženým motorem projel cílem. Australan totiž musel po selhání alternátoru odstoupit už ve 39. kole. To oživuje vzpomínky na minulý rok, kdy u Renaultu selhalo celkem šest alternátorů.
"Selhání u Marka ale nemělo s případy z roku 2012 nic společného," říká jasně Remi Taffin. Nic podobného se zatím nikomu nestalo. Ačkoliv Australan po prvních příznacích odjel ještě jedno celé kolo, tak v alternátoru došlo k zahoření jedné ze spirál.
"Vloni došlo k tavení všeho. Buď alternátor pochází z vadné série, nebo došlo k problému při jeho instalaci," zakončuje Remi. U Renaultu se o pohyb alternátoru starají olejová a vodní pumpa. K zahoření tak může dojít, kdyby do něj uniklo trochu oleje.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.