Podle McLarenu se tento týden v Abú Zabí ukáže, že lepší konkurenceschopnost v Indii byla důsledkem skutečného pokroku.
Jenson Button i Sergio Pérez byli potěšeni výkonností svých aut, kde byl McLaren ve hře o bodované pozice poté, co postoupil do závěrečné části kvalifikace, kde zajel časy na tvrdších pneumatikách.
Sportovní ředitel týmu Sam Michael doufá, že to byl příznak pozitivního zakončení letošní nepovedené sezóny: "V posledních závodech jsme se skutečně zlepšili. Začali jsme pozorovat výsledky tohoto zlepšení. Normálně to však několik závodu trvá, než zjistíte, že jste udělali pokrok.
I když jsme se kvalifikovali na devátém a desátém místě, tak to bylo dáno výběrem pneumatik. Cítili jsme, že bychom na roštu mohli být šestí či sedmí, což je zlepšení.
Potřebujeme tedy počkat na to, co se stane v Abú Zabí, abychom viděli, zda bude trend stejný. Nejsme tam, kdy bychom potřebovali, ale je to slušnější než to, kde jsme se pohybovali, a pomůže nám to si udržet páté místo mezi konstruktéry," pokračuje Michael pro Autosport.
McLaren si navíc v Indii v pátek na voze Jensona Buttona vyzkoušel v rámci experimentu jisté radikální nastavení. I když nefungovalo, tak šlo podle týmu o správný krok.
"Je to vždy velmi těžké během závodního víkendu zkoušet nějakou velkou změnu, protože během něj vyvíjíte vůz pro daný okruh a snažíte se nalézt to správné vyvážení. Jste omezeni časem," vysvětluje Button.
Radikální nastavení nefungovalo, McLaren však věří, že v Indii dosáhl pokroku(foto: McLaren Mercedes)
"Jezdit tedy s odlišným nastavením, které se hodně liší od toho, s nímž normálně jezdíme, je vždy náročné, my jsme však měli za to, že to musíme zkusit. V této fázi sezóny, kdy nebojujeme o vítězství a stále ani o pódia to proto bylo dobré vyzkoušet něco jiného pro zbytek roku i pro budoucnost. Stojí to za to, ale na tomto okruhu to nefungovalo," dodává pilot.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.