Podle McLarenu se tento týden v Abú Zabí ukáže, že lepší konkurenceschopnost v Indii byla důsledkem skutečného pokroku.
Jenson Button i Sergio Pérez byli potěšeni výkonností svých aut, kde byl McLaren ve hře o bodované pozice poté, co postoupil do závěrečné části kvalifikace, kde zajel časy na tvrdších pneumatikách.
Sportovní ředitel týmu Sam Michael doufá, že to byl příznak pozitivního zakončení letošní nepovedené sezóny: "V posledních závodech jsme se skutečně zlepšili. Začali jsme pozorovat výsledky tohoto zlepšení. Normálně to však několik závodu trvá, než zjistíte, že jste udělali pokrok.
I když jsme se kvalifikovali na devátém a desátém místě, tak to bylo dáno výběrem pneumatik. Cítili jsme, že bychom na roštu mohli být šestí či sedmí, což je zlepšení.
Potřebujeme tedy počkat na to, co se stane v Abú Zabí, abychom viděli, zda bude trend stejný. Nejsme tam, kdy bychom potřebovali, ale je to slušnější než to, kde jsme se pohybovali, a pomůže nám to si udržet páté místo mezi konstruktéry," pokračuje Michael pro Autosport.
McLaren si navíc v Indii v pátek na voze Jensona Buttona vyzkoušel v rámci experimentu jisté radikální nastavení. I když nefungovalo, tak šlo podle týmu o správný krok.
"Je to vždy velmi těžké během závodního víkendu zkoušet nějakou velkou změnu, protože během něj vyvíjíte vůz pro daný okruh a snažíte se nalézt to správné vyvážení. Jste omezeni časem," vysvětluje Button.
Radikální nastavení nefungovalo, McLaren však věří, že v Indii dosáhl pokroku(foto: McLaren Mercedes)
"Jezdit tedy s odlišným nastavením, které se hodně liší od toho, s nímž normálně jezdíme, je vždy náročné, my jsme však měli za to, že to musíme zkusit. V této fázi sezóny, kdy nebojujeme o vítězství a stále ani o pódia to proto bylo dobré vyzkoušet něco jiného pro zbytek roku i pro budoucnost. Stojí to za to, ale na tomto okruhu to nefungovalo," dodává pilot.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.