Podle majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze se usilovná snaha o vylepšování letošního monopostu RB9 jeho týmu vyplatí i v příštím roce, přestože se mění technická pravidla.
Rakouský miliardář o vývojové strategii své stáje pro Autosport říká: "Vždy bylo naším plánem a strategií vyvíjet vůz konstantně, přivážet nové díly na každý závod, neustále udržovat vývojové práce na špičkové úrovni. Znovu to fungovalo. A nevěříme, že jde o investici pouze do letošního boje, ale že z toho budeme těžit také příští rok."
Přestože budou formule pohánět nové motory a změní se i pravidla pro aerodynamiku a práci s výfukovými plyny, tak Mateschitz věří, že budou moci těžit z letošní práce, která vyústila v dominantní auto.
"I když v roce 2014 budeme mít jiné podmínky, tak předpokládám, že 50 % vývojové práce nám pomůže i v příští sezóně, plus mínus pár procent. Zbytek je otevřený a nemusí vyjít, máme však solidní základ, na kterém můžeme stavět," věří majitel Red Bullu.
Technický ředitel Adrian Newey však přiznal, že Red Bull ve vývoji vzhledem k úspěchům ve druhé části sezóny zřejmě zabral více, než bylo zapotřebí: ""Ferrari začalo dobře, zdálo se, že i Mercedes dělá velké pokroky a měli jsme obavy, že nás díky svému vývojovému tempu předstihnou a my se dostaneme do úzkých, takže jsme na to tlačili."
Bohatý Red Bull na to ve druhé části sezóny ve vývoji šlápl zřejmě více než bylo zapotřebí,domnívá se designér Adrian Newey (foto: Red Bull Racing)
"Při zpětném pohledu můžete možná argumentovat tím, že jsme na to tlačili letos více, než bylo zapotřebí, protože jsme celou dobu pracovali na voze pro rok 2013 - na voze pro příští rok jsme nepracovali. Jenže kdybychom se zároveň stáhli příliš brzy a byli bychom předstiženi, pak bychom se cítili velmi hloupě," dodává Newey.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.