FIA kvůli sílícím spekulacím v Indii prověřila přední část podlahy Red Bullu, která se v důsledku zahřívání měla ohýbat.
Na tuto možnost minulý týden upozornil Gary Anderson ve svém sloupku po BBC poté, co si řada lidí všimla při záběrech z teplotní (infračervené) kamery jasné barvy signalizující vysoké teploty v přední části podlahy (T-tray) Red Bullu RB9.
V těchto místech se nachází dřevěná kluzná deska a titanové destičky pro lepší vyvážení vozu, v důsledku dotyku s vozovkou při tření stoupá teplota kovu. Podle Andersona díky nárůstu teploty díky tření mohlo docházet k prohnutí vzhůru, což umožnilo nastavit vůz vpředu níže a při vyšších rychlostech, kdy vůz tlačí k zemi větší síly, a jezdit s větším sklonem, což je výhodné pro dosahování ještě vyššího přítlaku.
Prohnutí podlahy o pouhý jeden milimetr vzhůru umožní nastavit o 2 mm nižší světlou výšku vpředu, což by čas na kolo zlepšovalo o 2 - 3 desetiny.
Snímek z teplotní kamery, všimněte si oranžové barvy v přední části podlahy vpravo dole(foto: Formula1.com)
FIA tuto část vozu proti průhybu obvykle testuje 100 kg zátěží, v důsledku podezření na dynamické ohýbání či využívání chytrých zařízení nebo pružin reagujících na teplotu se proto rozhodla monopost Red Bullu podrobit další zkoušce a její delegát Jo Bauer, jenž má na starosti technické kontroly vozů, musel pracovat přes čas.
Přední část podlahy Red Bullu zahřála na 300 °C, aby zkontrolovala, zda dojde k nějakému ohybu. Výsledek? K ničemu takovému nedošlo. Red Bull RB9 je tedy v této oblasti zcela v souladu s pravidly.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.