Hlavní designér Red Bullu Adrian Newey hovoří o první části sezóny, kdy se trápili s tím, co bylo jejich silnou zbraní - s okruhy vyžadujícími vyšší přítlak. K dominantním výkonům jim pak pomohla i změna pneumatik uprostřed sezóny.
"Návrat k loňským pneumatikám nám určitě pomohl," přiznává Newey pro Reuters, a dodává, že neměli "žádný zázračný díl," ale že sovu roli sehrály další faktory.
"Pneumatiky pro sezónu 2013 byly více citlivé na zatížení. Mnohem snadněji jste je mohli poškodit, pokud jste je příliš zatížili," popisuje designér, který v roce 2006 přestoupil k Red Bullu z McLarenu.
Co ještě jim pomohlo k zisku dalšího mistrovského titulu? "Trochu to bylo také povahou okruhu. Tratě, které přišly ve druhé části sezóny, našemu vozu možná více vyhovovaly.
Nedařilo se nám získávat maximum na okruzích vyžadující vysoký přítlak, jako je Čína a Barcelona. Spa a Monza nám tedy seděly více, protože vyžadují střední či nízkou úroveň přítlaku. Než jsme se dostali do Singapuru, podařilo se nám vyřešit i místa, která vyžadovala vysoký přítlak, kde jsme se na začátku sezóny trochu trápili," odhaluje Newey.
Sebastian Vettel se stal počtvrté mistrem světa (foto: Red Bull Racing)
Na závěr srovnává letošní dominantní sezónu s podobným ročníkem 2011: "V roce 2011 Ferrari začalo dobře, ale v polovině sezóny byl dost silný McLaren a dělal velké pokroky. Obávali jsme se, že jejich vývojové tempo je vyšší než naše.
Letos Ferrari začalo dobře, ale uprostřed sezóny se hodně zlepšil Mercedes a trochu jsme se obávali, že nás svým vývojovým tempem předstihnout," dodává technický ředitel Red Bullu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.