Hlavní designér Red Bullu Adrian Newey hovoří o první části sezóny, kdy se trápili s tím, co bylo jejich silnou zbraní - s okruhy vyžadujícími vyšší přítlak. K dominantním výkonům jim pak pomohla i změna pneumatik uprostřed sezóny.
"Návrat k loňským pneumatikám nám určitě pomohl," přiznává Newey pro Reuters, a dodává, že neměli "žádný zázračný díl," ale že sovu roli sehrály další faktory.
"Pneumatiky pro sezónu 2013 byly více citlivé na zatížení. Mnohem snadněji jste je mohli poškodit, pokud jste je příliš zatížili," popisuje designér, který v roce 2006 přestoupil k Red Bullu z McLarenu.
Co ještě jim pomohlo k zisku dalšího mistrovského titulu? "Trochu to bylo také povahou okruhu. Tratě, které přišly ve druhé části sezóny, našemu vozu možná více vyhovovaly.
Nedařilo se nám získávat maximum na okruzích vyžadující vysoký přítlak, jako je Čína a Barcelona. Spa a Monza nám tedy seděly více, protože vyžadují střední či nízkou úroveň přítlaku. Než jsme se dostali do Singapuru, podařilo se nám vyřešit i místa, která vyžadovala vysoký přítlak, kde jsme se na začátku sezóny trochu trápili," odhaluje Newey.
Sebastian Vettel se stal počtvrté mistrem světa (foto: Red Bull Racing)
Na závěr srovnává letošní dominantní sezónu s podobným ročníkem 2011: "V roce 2011 Ferrari začalo dobře, ale v polovině sezóny byl dost silný McLaren a dělal velké pokroky. Obávali jsme se, že jejich vývojové tempo je vyšší než naše.
Letos Ferrari začalo dobře, ale uprostřed sezóny se hodně zlepšil Mercedes a trochu jsme se obávali, že nás svým vývojovým tempem předstihnout," dodává technický ředitel Red Bullu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.