Hlavní designér Red Bullu Adrian Newey hovoří o první části sezóny, kdy se trápili s tím, co bylo jejich silnou zbraní - s okruhy vyžadujícími vyšší přítlak. K dominantním výkonům jim pak pomohla i změna pneumatik uprostřed sezóny.
"Návrat k loňským pneumatikám nám určitě pomohl," přiznává Newey pro Reuters, a dodává, že neměli "žádný zázračný díl," ale že sovu roli sehrály další faktory.
"Pneumatiky pro sezónu 2013 byly více citlivé na zatížení. Mnohem snadněji jste je mohli poškodit, pokud jste je příliš zatížili," popisuje designér, který v roce 2006 přestoupil k Red Bullu z McLarenu.
Co ještě jim pomohlo k zisku dalšího mistrovského titulu? "Trochu to bylo také povahou okruhu. Tratě, které přišly ve druhé části sezóny, našemu vozu možná více vyhovovaly.
Nedařilo se nám získávat maximum na okruzích vyžadující vysoký přítlak, jako je Čína a Barcelona. Spa a Monza nám tedy seděly více, protože vyžadují střední či nízkou úroveň přítlaku. Než jsme se dostali do Singapuru, podařilo se nám vyřešit i místa, která vyžadovala vysoký přítlak, kde jsme se na začátku sezóny trochu trápili," odhaluje Newey.
Sebastian Vettel se stal počtvrté mistrem světa (foto: Red Bull Racing)
Na závěr srovnává letošní dominantní sezónu s podobným ročníkem 2011: "V roce 2011 Ferrari začalo dobře, ale v polovině sezóny byl dost silný McLaren a dělal velké pokroky. Obávali jsme se, že jejich vývojové tempo je vyšší než naše.
Letos Ferrari začalo dobře, ale uprostřed sezóny se hodně zlepšil Mercedes a trochu jsme se obávali, že nás svým vývojovým tempem předstihnout," dodává technický ředitel Red Bullu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.