Podle Adriana Neweyho Sebastian Vettel dospěl v závodníka, který již nemá žádné větší slabé stránky.
Šestadvacetiletý Němec se včera nesmazatelně vryl do histrorie Formule 1, když dokázal počtvrté v řadě získat titul mistra světa. Podle šéfdesignéra Red Bullu, Adrianan Neweyho, se Vettel navíc stále zlepšuje.
"Jeho závodění přešlo z velmi talentovaného, ale občas trošku surového, řekněme v roce 2009, na neuvěřitelně dobré a vyzrálé. Někdy jste jej v těch letech 2009 nebo 2010 mohli kritizovat za špatně odhadnuté manévry a incidenty a za to, že není schpen předjíždět. Hodně lidí cítilo, že pokud nestartuje z prvního místa, není tak dobrý. Ale myslím, že tuto kritiku už nemůžou používat. Je těžké vidět v jeho brnění nějakou skulinku," chválí Vettela Newey.
Podle něj je navíc kromě dovedností za volantem velmi důležitá i jeho zpětná vazba směrem k týmu.
"Hodně lidí se mě ptalo, jak bych porovnal piloty, se kterými jsme pracoval. Ale to je nefér, abych je srovnával. Jednu věc ale mají společnou - schopnost závodit a zpracovávat zároveň. A mají neuvěřitelnou paměť, když vysednou z auta. Myslím tím, že mohou závodit, zatímco zvažují a plánují, co udělají dál. Potom vysednou a dál pokračují v učení a analyzování toho, co se stalo," popisuje Newey.
"U Sebastiana to vidíte pořád - máte prostě pocit, že pokaždé, když usedne za volat, usedá tam s větší znalostí, než když naposledy vystupoval," uvedl. Nyní už Red Bull pomalu otáčí svůj zájem na příští sezonu, během které se budou muset vypořádat s řadou novinek. Utnou tyto změny nadvládu rudého býka? "Možná, ale to se neví. To je tak, když se mění pravidla," krčí rameny Newey.
"Už jsme to zažili a zvládli jsme to, ale chystá se velká změna v oblasti aerodynamiky - ne tak velká jako v roce 2009, ale i tak docela vážná. A potom je tu samozřejmě motor. Myslím, že na začátku sezony bude hrát velkou roli spolehlivost," domnívá se.
Oslavy mistrovského titulu přímo na trati (foto: Infinity Red Bull)
Přiznal také, že díky všem změnám bude obtížnější postavit pěkné auto. "Když se nad tím posadíte, zjistíte, že je tam řada omezení: nos, výfuk, spodní část zadního křídla, také menší změny na předním přítlačném křídle, které bude užší," vyjmenovává Newey. "Bude to určitě výzva, to je jisté."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.