Podle Adriana Neweyho Sebastian Vettel dospěl v závodníka, který již nemá žádné větší slabé stránky.
Šestadvacetiletý Němec se včera nesmazatelně vryl do histrorie Formule 1, když dokázal počtvrté v řadě získat titul mistra světa. Podle šéfdesignéra Red Bullu, Adrianan Neweyho, se Vettel navíc stále zlepšuje.
"Jeho závodění přešlo z velmi talentovaného, ale občas trošku surového, řekněme v roce 2009, na neuvěřitelně dobré a vyzrálé. Někdy jste jej v těch letech 2009 nebo 2010 mohli kritizovat za špatně odhadnuté manévry a incidenty a za to, že není schpen předjíždět. Hodně lidí cítilo, že pokud nestartuje z prvního místa, není tak dobrý. Ale myslím, že tuto kritiku už nemůžou používat. Je těžké vidět v jeho brnění nějakou skulinku," chválí Vettela Newey.
Podle něj je navíc kromě dovedností za volantem velmi důležitá i jeho zpětná vazba směrem k týmu.
"Hodně lidí se mě ptalo, jak bych porovnal piloty, se kterými jsme pracoval. Ale to je nefér, abych je srovnával. Jednu věc ale mají společnou - schopnost závodit a zpracovávat zároveň. A mají neuvěřitelnou paměť, když vysednou z auta. Myslím tím, že mohou závodit, zatímco zvažují a plánují, co udělají dál. Potom vysednou a dál pokračují v učení a analyzování toho, co se stalo," popisuje Newey.
"U Sebastiana to vidíte pořád - máte prostě pocit, že pokaždé, když usedne za volat, usedá tam s větší znalostí, než když naposledy vystupoval," uvedl. Nyní už Red Bull pomalu otáčí svůj zájem na příští sezonu, během které se budou muset vypořádat s řadou novinek. Utnou tyto změny nadvládu rudého býka? "Možná, ale to se neví. To je tak, když se mění pravidla," krčí rameny Newey.
"Už jsme to zažili a zvládli jsme to, ale chystá se velká změna v oblasti aerodynamiky - ne tak velká jako v roce 2009, ale i tak docela vážná. A potom je tu samozřejmě motor. Myslím, že na začátku sezony bude hrát velkou roli spolehlivost," domnívá se.
Oslavy mistrovského titulu přímo na trati (foto: Infinity Red Bull)
Přiznal také, že díky všem změnám bude obtížnější postavit pěkné auto. "Když se nad tím posadíte, zjistíte, že je tam řada omezení: nos, výfuk, spodní část zadního křídla, také menší změny na předním přítlačném křídle, které bude užší," vyjmenovává Newey. "Bude to určitě výzva, to je jisté."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.