Podle Adriana Neweyho Sebastian Vettel dospěl v závodníka, který již nemá žádné větší slabé stránky.
Šestadvacetiletý Němec se včera nesmazatelně vryl do histrorie Formule 1, když dokázal počtvrté v řadě získat titul mistra světa. Podle šéfdesignéra Red Bullu, Adrianan Neweyho, se Vettel navíc stále zlepšuje.
"Jeho závodění přešlo z velmi talentovaného, ale občas trošku surového, řekněme v roce 2009, na neuvěřitelně dobré a vyzrálé. Někdy jste jej v těch letech 2009 nebo 2010 mohli kritizovat za špatně odhadnuté manévry a incidenty a za to, že není schpen předjíždět. Hodně lidí cítilo, že pokud nestartuje z prvního místa, není tak dobrý. Ale myslím, že tuto kritiku už nemůžou používat. Je těžké vidět v jeho brnění nějakou skulinku," chválí Vettela Newey.
Podle něj je navíc kromě dovedností za volantem velmi důležitá i jeho zpětná vazba směrem k týmu.
"Hodně lidí se mě ptalo, jak bych porovnal piloty, se kterými jsme pracoval. Ale to je nefér, abych je srovnával. Jednu věc ale mají společnou - schopnost závodit a zpracovávat zároveň. A mají neuvěřitelnou paměť, když vysednou z auta. Myslím tím, že mohou závodit, zatímco zvažují a plánují, co udělají dál. Potom vysednou a dál pokračují v učení a analyzování toho, co se stalo," popisuje Newey.
"U Sebastiana to vidíte pořád - máte prostě pocit, že pokaždé, když usedne za volat, usedá tam s větší znalostí, než když naposledy vystupoval," uvedl. Nyní už Red Bull pomalu otáčí svůj zájem na příští sezonu, během které se budou muset vypořádat s řadou novinek. Utnou tyto změny nadvládu rudého býka? "Možná, ale to se neví. To je tak, když se mění pravidla," krčí rameny Newey.
"Už jsme to zažili a zvládli jsme to, ale chystá se velká změna v oblasti aerodynamiky - ne tak velká jako v roce 2009, ale i tak docela vážná. A potom je tu samozřejmě motor. Myslím, že na začátku sezony bude hrát velkou roli spolehlivost," domnívá se.
Oslavy mistrovského titulu přímo na trati (foto: Infinity Red Bull)
Přiznal také, že díky všem změnám bude obtížnější postavit pěkné auto. "Když se nad tím posadíte, zjistíte, že je tam řada omezení: nos, výfuk, spodní část zadního křídla, také menší změny na předním přítlačném křídle, které bude užší," vyjmenovává Newey. "Bude to určitě výzva, to je jisté."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.