Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje, proč si překvapivě vybrali pro Toro Rosso ruského mladíka Daniila Kvjata.
Marko vysvětluje, proč mu dali přednost na úkor dalších testovaných mladíků, které si prověřili letos v Silverstone (viz shrnutí testu zde) jako Johnnyho Cecotta, Antonia Felixe da Costu či Carlose Sainze mladšího. Ti všichni byli minimálně o sekundu rychlejší než Kvjat (Sainz dokonce o 2,3 s), Toro Rosso nakonec ale sáhlo po Rusovi.
Proč? "Ze všech juniorů, kteří byli v hledáčku na místo ve Formuli 1, byl díky své výkonnosti přirozeným kandidátem, protože byl rychlý a vyspělý. Ze střednědobého hlediska tedy nabízí ty nejlepší vyhlídky. Daniil je celkem agresivním jezdcem. Nikdy se nevzdává a má přirozenou rychlost. Nasadili jsme ho do různých kategorií a i bez testování byl hned rychlý," říká Marko.
Očekává, že se ještě během první poloviny příští sezóny v závodech vyrovná zkušenému Jeanovi-Ericovi Vergnemu. "Samozřejmě, že se musí naučit, jak funguje Formule 1. Musí se naučit okruhy. Ale řekl bych, že po šesti až osmi závodech bude moci bojovat s Jeanem-Ericem Vergnem."
Odborný poradce Red Bullu, který má na starosti program pro výchovu mladých jezdců, popírá, že by v angažování Kvjata pro sezónu 2014, kdy se poprvé pojede Velké cena Ruska, hrály prim peníze či marketingové důvody.
"Hledíme na to, co je nejlepší pro Red Bull, co je nejlepší pro Toro Rosso ze střednědobého hlediska. A všichni lidé, kteří byli do tohoto rozhodování zapojeni, řekli ano - Daniil Kvjat je tím správným kandidátem," dodává Marko.
Daniil Kvjat se podle Helmuta Marka do osmi závodů vyrovná Jeanovi-Ericovi Vergnemu(foto: Scuderia Toro Rosso)
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.