Po Ferrari a Force Indii si na úpravy pneumatik uprostřed letošní sezóny Formule 1 stěžuje také Toro Rosso. Návrat loňských konstrukcí se dle technického ředitele Jamese Keye podepsal na jejich výkonech na dráze.
Toro Rosso mělo po závodě v Silverstone na svém kontě 24 bodů - o 18 bodů více než Sauber - a v šampionátu drželo šestou příčku. Po defektech bylo Pirelli donuceno upravit konstrukce svých pneumatik, což ovlivnilo výkonnost týmů. Italský tým v posledních třech závodech nebodoval a propadl se za Sauber, na který ztrácí už 14 bodů.
Technický ředitel James Key vysvětluje, že k návrhu letošního vozu přistupovali s ohledem na původní pneumatiky, na kterých se závodilo v úvodu sezóny: "Větší deformace pneumatik byla hlavním důvodem, proč jsme kompletně změnili náš koncept zavěšení mezi vozy STR7 a STR8."
"Když jsme se ale vrátili na pneumatiky z roku 2012, okno pro nastavení se zmenšilo, a my jsme pak už nemohli používat určitá nastavení, která byla vytvořena specificky pro tohle auto [STR8]," uvádí Key pro Auto Motor und Sport.
Přechod na loňské konstrukce pneumatik měl také vliv na aerodynamiku, protože difuzor podle něj nefunguje tak dobře, jako předtím." Sauberu naopak změna prospěla a je málo pravděpodobné, že by se Toro Rosso v posledních čtyřech závodech sezóny dokázalo dostat zpět před svého švýcarského soupeře.
Daniel Ricciardo v Koreji (foto: Scuderia Toro Rosso)
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.