Red Bull podle šéfa týmu Christiana Hornera nemusí být dominantní silou příští sezóny. Nemá žádnou záruku, že se mu opět podaří postavit nejrychlejší auto.
Brit samozřejmě doufá, že se jim to podaří, ale jak ukazuje historie, po změně pravidel často přicházejí překvapení. Sezóna 2014 proto podle něj nemusí být výjimkou.
"Někomu se to musí povést a někdo to musí zpackat. Je to jeden prvek, který zůstává pro všechny až do prvního závodu neznámý. V ničem nejsou žádné záruky," říká Horner, jehož tým má našlápnuto k zisku mistrovského titulu.
"Myslím si však, že máme dobré lidi, dobrého motorového partnera a několik silných soupeřů. Je tedy těžké něco předpovídat. My se můžeme akorát snažit odvést co nejlepší práci, a pak uvidíme, jak si budeme stát při prvním závodu proti konkurenci," pokračuje šéf Red Bullu.
"Red Bull je příští rok pracovním partnerem Renaultu, takže jsme v podstatě továrním týmem a ano, velmi úzce jsme byli zapojeni do vývoje pohonné jednotky, pokud jde o instalaci," těší se Horner z možnosti užší spolupráce s Renaultem.
"Může se stát, že něco udělají špatně, snad ale vše zvládnou dobře. V minulosti dosahovali na dráze dobrých výsledků, když docházelo ke změnám pravidel, k těm velkým změnám, takže spoléháme na umění jejich inženýrů a designérů ve Viry."
Red Bull věří, že postaví opět nejrychlejší auto a Renault odvede dobrou práci(foto: Renault Sport F1)
"Vzhledem k nedostatku ujetých kilometrů, který budou mít dodavatelé motorů, si myslím, že spolehlivost bude hrát větší roli, když toho navíc budou motory muset zvládnout více. /roveň testování je dost omezená.
Myslím, že čas na dynamometru a příprava bude pro dodavatele motorů kritická. Podle mě už většina z nich své motory momentálně na stolici provozuje. Pokud ne, už mají zpoždění," dodává Horner.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.