Red Bull podle šéfa týmu Christiana Hornera nemusí být dominantní silou příští sezóny. Nemá žádnou záruku, že se mu opět podaří postavit nejrychlejší auto.
Brit samozřejmě doufá, že se jim to podaří, ale jak ukazuje historie, po změně pravidel často přicházejí překvapení. Sezóna 2014 proto podle něj nemusí být výjimkou.
"Někomu se to musí povést a někdo to musí zpackat. Je to jeden prvek, který zůstává pro všechny až do prvního závodu neznámý. V ničem nejsou žádné záruky," říká Horner, jehož tým má našlápnuto k zisku mistrovského titulu.
"Myslím si však, že máme dobré lidi, dobrého motorového partnera a několik silných soupeřů. Je tedy těžké něco předpovídat. My se můžeme akorát snažit odvést co nejlepší práci, a pak uvidíme, jak si budeme stát při prvním závodu proti konkurenci," pokračuje šéf Red Bullu.
"Red Bull je příští rok pracovním partnerem Renaultu, takže jsme v podstatě továrním týmem a ano, velmi úzce jsme byli zapojeni do vývoje pohonné jednotky, pokud jde o instalaci," těší se Horner z možnosti užší spolupráce s Renaultem.
"Může se stát, že něco udělají špatně, snad ale vše zvládnou dobře. V minulosti dosahovali na dráze dobrých výsledků, když docházelo ke změnám pravidel, k těm velkým změnám, takže spoléháme na umění jejich inženýrů a designérů ve Viry."
Red Bull věří, že postaví opět nejrychlejší auto a Renault odvede dobrou práci(foto: Renault Sport F1)
"Vzhledem k nedostatku ujetých kilometrů, který budou mít dodavatelé motorů, si myslím, že spolehlivost bude hrát větší roli, když toho navíc budou motory muset zvládnout více. /roveň testování je dost omezená.
Myslím, že čas na dynamometru a příprava bude pro dodavatele motorů kritická. Podle mě už většina z nich své motory momentálně na stolici provozuje. Pokud ne, už mají zpoždění," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.