Red Bull podle šéfa týmu Christiana Hornera nemusí být dominantní silou příští sezóny. Nemá žádnou záruku, že se mu opět podaří postavit nejrychlejší auto.
Brit samozřejmě doufá, že se jim to podaří, ale jak ukazuje historie, po změně pravidel často přicházejí překvapení. Sezóna 2014 proto podle něj nemusí být výjimkou.
"Někomu se to musí povést a někdo to musí zpackat. Je to jeden prvek, který zůstává pro všechny až do prvního závodu neznámý. V ničem nejsou žádné záruky," říká Horner, jehož tým má našlápnuto k zisku mistrovského titulu.
"Myslím si však, že máme dobré lidi, dobrého motorového partnera a několik silných soupeřů. Je tedy těžké něco předpovídat. My se můžeme akorát snažit odvést co nejlepší práci, a pak uvidíme, jak si budeme stát při prvním závodu proti konkurenci," pokračuje šéf Red Bullu.
"Red Bull je příští rok pracovním partnerem Renaultu, takže jsme v podstatě továrním týmem a ano, velmi úzce jsme byli zapojeni do vývoje pohonné jednotky, pokud jde o instalaci," těší se Horner z možnosti užší spolupráce s Renaultem.
"Může se stát, že něco udělají špatně, snad ale vše zvládnou dobře. V minulosti dosahovali na dráze dobrých výsledků, když docházelo ke změnám pravidel, k těm velkým změnám, takže spoléháme na umění jejich inženýrů a designérů ve Viry."
Red Bull věří, že postaví opět nejrychlejší auto a Renault odvede dobrou práci(foto: Renault Sport F1)
"Vzhledem k nedostatku ujetých kilometrů, který budou mít dodavatelé motorů, si myslím, že spolehlivost bude hrát větší roli, když toho navíc budou motory muset zvládnout více. /roveň testování je dost omezená.
Myslím, že čas na dynamometru a příprava bude pro dodavatele motorů kritická. Podle mě už většina z nich své motory momentálně na stolici provozuje. Pokud ne, už mají zpoždění," dodává Horner.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.