Nedávno jsme vás informovali o tom, že by šéf Mercedesu Ross Brawn mohl tým na konci sezóny opustit. Ředitel Niki Lauda se jej ale snaží přemluvit, aby zůstal.
Zda Brawn zůstane či odjede, ještě není definitivně rozhodnuto. Oba si mají společně sednout a znovu prodiskutovat možnosti další spolupráce na konci sezóny. "Je to teď na něm. Řekl bych, že to je padesát na padesát."
"Měli jsme v týmu v minulosti nějaké drobné problémy, ale nyní je vše vyřešeno. Mezi ním a Paddym a všemi ostatními je vše dohodnuté. On je jedničkou. Snažil jsem se jej přesvědčit, aby zůstal. Přál bych si to. Znovu si promluvíme na konci sezóny," cituje Laudu britský Mirror.
Na začátku roku přitáhl nový výkonný ředitel Toto Wolff do Mercedesu technického ředitele McLarenu Paddyho Lowa, který měl za Wolffem původně zamířit do Williamsu. To se Brawnovi moc nelíbilo a pohrozil odchodem. Brit zatím zůstává u kormidla týmu s tím, že Lowe pracuje v pozadí, čím dál častěji se však objevuje na závodech.
Německá média psala o tom, že přestoupí k Hondě, která se do F1 vrací v roce 2015. To však Brawn popřel s tím, že s japonskou automobilkou ani s McLarenem nepromluvil ani slovo (více zde).
Ross Brawn (vpravo) popírá, že by s McLarenem či Hondou mluvil o svém přestupu(foto: McLaren Mercedes)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.