Nedávno jsme vás informovali o tom, že by šéf Mercedesu Ross Brawn mohl tým na konci sezóny opustit. Ředitel Niki Lauda se jej ale snaží přemluvit, aby zůstal.
Zda Brawn zůstane či odjede, ještě není definitivně rozhodnuto. Oba si mají společně sednout a znovu prodiskutovat možnosti další spolupráce na konci sezóny. "Je to teď na něm. Řekl bych, že to je padesát na padesát."
"Měli jsme v týmu v minulosti nějaké drobné problémy, ale nyní je vše vyřešeno. Mezi ním a Paddym a všemi ostatními je vše dohodnuté. On je jedničkou. Snažil jsem se jej přesvědčit, aby zůstal. Přál bych si to. Znovu si promluvíme na konci sezóny," cituje Laudu britský Mirror.
Na začátku roku přitáhl nový výkonný ředitel Toto Wolff do Mercedesu technického ředitele McLarenu Paddyho Lowa, který měl za Wolffem původně zamířit do Williamsu. To se Brawnovi moc nelíbilo a pohrozil odchodem. Brit zatím zůstává u kormidla týmu s tím, že Lowe pracuje v pozadí, čím dál častěji se však objevuje na závodech.
Německá média psala o tom, že přestoupí k Hondě, která se do F1 vrací v roce 2015. To však Brawn popřel s tím, že s japonskou automobilkou ani s McLarenem nepromluvil ani slovo (více zde).
Ross Brawn (vpravo) popírá, že by s McLarenem či Hondou mluvil o svém přestupu(foto: McLaren Mercedes)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.