Jako před 17 lety - Renault v Suzuce oslavil již podruhé v řadě plně obsazené stupně vítězů. V Japonsku navíc v TOP5 dojely hned 4 vozy poháněné motory Renault.
"Jednoduše neuvěřitelné!" řekl včera v Suzuce Remi Taffin z Renaultu. Francouzský dodavatel motorů letos zažívá velmi úspěšnou sezonu, něco podobného jsme mohli vidět naposledy před 17 lety. Obsadit kompletně podium dvakrát po sobě se Renaultu povedlo naposledy v roce 1996. Tehdy to bylo při GP Kanady a GP Francie, letos při GP Jižní Koreje a GP Japonska.
"Mé díky patří všem spolupracovníkům ve Viry-Chatillon. Na tomto triumfu mají zásadní příspěvek a mohou na to být pyšní." Jen připomeňme, že lidé z Renaultu se nestarají pouze o agregáty pro Sebastiana Vettela, Marka Webbera (Red Bull), Romaina Grosjeana a Kimiho Räikkönena (Lotus), ale také o agregáty jezdců stájí Williams a Caterham.
Část nového motoru Renaultu pro rok 2014 (foto: Renault Sport F1)
V F1 Renault získal také už 209 pole position, díky úspěchu z tohoto víkendu tak předstihl Ferrari a usadil na čele listu získaných pole position mezi jednotlivými výrobci. "Důležitý rekord," míní Taffin. "Zvláště Suzuka motory vystavuje vysokým nárokům. O to více je potěšitelné, že jsme mohli dokázat naši výkonnost." Teď půjde Renaultu o to, aby dokázal "korunovat konec éry V8 motorů ve Formuli 1". Tedy samozřejmě ziskem titulů s Red Bullem v obou hodnoceních.
"Šance vypadají dobře. Budeme tvrdě pracovat, abychom tohoto triumfu dosáhli. O tomto víkendu jsme v Suzuce dosáhli dalšího rekordu. Pokud by to mělo jít podle nás, tak by to nebyl poslední. Naši úspěšnou bilanci chceme ve zbývajících závodech navýšit."
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.