Jako před 17 lety - Renault v Suzuce oslavil již podruhé v řadě plně obsazené stupně vítězů. V Japonsku navíc v TOP5 dojely hned 4 vozy poháněné motory Renault.
"Jednoduše neuvěřitelné!" řekl včera v Suzuce Remi Taffin z Renaultu. Francouzský dodavatel motorů letos zažívá velmi úspěšnou sezonu, něco podobného jsme mohli vidět naposledy před 17 lety. Obsadit kompletně podium dvakrát po sobě se Renaultu povedlo naposledy v roce 1996. Tehdy to bylo při GP Kanady a GP Francie, letos při GP Jižní Koreje a GP Japonska.
"Mé díky patří všem spolupracovníkům ve Viry-Chatillon. Na tomto triumfu mají zásadní příspěvek a mohou na to být pyšní." Jen připomeňme, že lidé z Renaultu se nestarají pouze o agregáty pro Sebastiana Vettela, Marka Webbera (Red Bull), Romaina Grosjeana a Kimiho Räikkönena (Lotus), ale také o agregáty jezdců stájí Williams a Caterham.
Část nového motoru Renaultu pro rok 2014 (foto: Renault Sport F1)
V F1 Renault získal také už 209 pole position, díky úspěchu z tohoto víkendu tak předstihl Ferrari a usadil na čele listu získaných pole position mezi jednotlivými výrobci. "Důležitý rekord," míní Taffin. "Zvláště Suzuka motory vystavuje vysokým nárokům. O to více je potěšitelné, že jsme mohli dokázat naši výkonnost." Teď půjde Renaultu o to, aby dokázal "korunovat konec éry V8 motorů ve Formuli 1". Tedy samozřejmě ziskem titulů s Red Bullem v obou hodnoceních.
"Šance vypadají dobře. Budeme tvrdě pracovat, abychom tohoto triumfu dosáhli. O tomto víkendu jsme v Suzuce dosáhli dalšího rekordu. Pokud by to mělo jít podle nás, tak by to nebyl poslední. Naši úspěšnou bilanci chceme ve zbývajících závodech navýšit."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.