Šéf týmu Mercedes hovoří o tom, co se příští rok v turbo éře na vozech změní. Dle něj nebude situace stejná jako před 20 lety.
V příští sezoně F1 dojde k poměrně velkým změná, což je již dlouho známá věc. Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, připustil, že příští rok budou na vozech mezi sobotou a nedělí velké změny. "Dle naších simulací usuzujeme, že bude rozdíl mezi kvalifikací a závodem." Situaci podobnou poslední době, kdy se závodilo s turbo motory, však dle Brita očekávat nemůžeme.
"V kvalifikaci bude průtokové množství podléhat hranicím, v závodu je [hranice] bude tvořit množství benzínu [v nádrži]. Tyto systémy jsou teď ale mnohem dále než před 15 až 20 lety," říká Brawn. "Jezdci budou jezdit naplno a budou se snažit ze sebe dostávat maximální výkony. Nemyslím si, že zažijeme situaci podobnou té před 20 lety."
"Tehdy mohl člověk po určitý čas hodně tlačit, pak ale musel až do konce závodu šetřit palivo. Tak to [teď] nebude," říká Brawn. Pro jistotu však dodává: "Alespoň z toho tedy nevycházíme. Požadavky na kvalifikaci a na závod budou rozdílného charakteru. To je jisté."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.