Šéf týmu Mercedes hovoří o tom, co se příští rok v turbo éře na vozech změní. Dle něj nebude situace stejná jako před 20 lety.
V příští sezoně F1 dojde k poměrně velkým změná, což je již dlouho známá věc. Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, připustil, že příští rok budou na vozech mezi sobotou a nedělí velké změny. "Dle naších simulací usuzujeme, že bude rozdíl mezi kvalifikací a závodem." Situaci podobnou poslední době, kdy se závodilo s turbo motory, však dle Brita očekávat nemůžeme.
"V kvalifikaci bude průtokové množství podléhat hranicím, v závodu je [hranice] bude tvořit množství benzínu [v nádrži]. Tyto systémy jsou teď ale mnohem dále než před 15 až 20 lety," říká Brawn. "Jezdci budou jezdit naplno a budou se snažit ze sebe dostávat maximální výkony. Nemyslím si, že zažijeme situaci podobnou té před 20 lety."
"Tehdy mohl člověk po určitý čas hodně tlačit, pak ale musel až do konce závodu šetřit palivo. Tak to [teď] nebude," říká Brawn. Pro jistotu však dodává: "Alespoň z toho tedy nevycházíme. Požadavky na kvalifikaci a na závod budou rozdílného charakteru. To je jisté."
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.