Pirelli dnes oznámilo, jaké pneumatiky přiveze do Abú Zabí a Spojených států amerických. Superměkké směsi se už letos nedočkáme.
V Abú Zabí budou při západu slunce a poklesu teplot týmy závodit na měkkých (žluté označení) a středně-tvrdých pneumatikách (bílé). Podle italského dodavatele tato kombinace nejlépe vyhovuje vlastnostem trati Jas Marina - měkká guma funguje ideálně od 105 do 125 °C, středně-tvrdá od 90 do 115 °C.
Do Austinu dodá středně-tvrdé a tvrdé (oranžové označení) pneumatiky, tedy to nejtvrdší ze svého portfolia. Na rychlé trati s velkým převýšením jimi prochází vysoké množství energie, pracovní rozpětí tvrdé směsi se nachází mezi 105 - 135 °C.
V Brazílii se na konci sezóny, kdy již o titulu bude zřejmě rozhodnuto, setkáme se stejnou kombinací: se středně-tvrdou a s tvrdou směsí. Pirelli se v závěru sezóny drží spíše při zemi a konzervativní volbou sází na jistotu.
Pirelli pro 19 závodů sezóny 2013 tedy pouze pětkrát nominovalo super-měkkou a měkkou směs, nejčastěji volilo středně-tvrdou (osmnáctkrát) a tvrdou směs (desetkrát). Přehled všech dříve alokovaných směsí:
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.