Odborníci za dominantními výkony Red Bullu v letošní sezóně nehledají nic nelegálního. Zkoušet něco takového by podle nich nemělo ze strany rakouského týmu smysl.
"FIA všechno kontroluje. Elektronická řídicí jednotku distribuuje samotná FIA, aby zajistila, že [elektronické] programy jsou v souladu s pravidly. Bylo by hloupé snažit se dělat něco nelegálního. Byl by to konec vaší důvěryhodnosti, tým by byl vyloučen. Nedává to smysl," říká Ricardo Penteado - inženýr Renaultu, který u Red Bullu dohlíží na motory. Kontrola trakce například pomocí KERSu by sice byla technický možná, podle něj jsou však takové spekulace úplně zcestné.
"Znám dobře jejich designéra [Adriana Neweyho]. Má skupinu studující do detailu každou oblast pravidel, aby využili ke své výhodě cokoliv, co by pomohlo k dodatečné rychlosti. Myslím si, že to je to, co právě nyní pozorujeme," uvádí člen týmu Williams, který zažil vítězství s Neweyho vozy, ale nepřál si být jmenován.
"Neweyho vůz, který debutoval ve Spa, kde začala vítězná šňůra, se velmi lišil od předchozích verzí. Křídla, podlaha, využití výfukových plynů - tato nové verze RB9 byla navržena pro vlastnosti nových pneumatik Pirelli. Ty se od těch předchozích velmi liší, ale ostatní týmy učinily jen drobné změny u svých vozů," dodává známý autor technických ilustrací Giorgio Piola.
Sebastian Vettel deklasoval soupeře také v Koreji, podle odborníků za tím ale nic nelegálního není(foto: Infiniti Red Bull)
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.