Šéf Mercedesu Ross Brawn dle německých médií přechází k Hondě, která se v roce 2015 do Formule 1 vrátí jako dodavatel motorů.
Pro německý tým půjde o velkou ztrátu. Podle německého Sport Bild se Brawn rozhodl po skončení sezóny pro odchod, na pozici šéfa týmu jej má nahradit Paddy Lowe, jenž přišel v polovině roku z McLarenu. To se Brawnovi moc nezamlouvalo, stejně jako změna ve vedení, když se Niki Lauda (drží 10 % akcií) a Toto Wolff (30 % akcií) stali spolumajiteli.
Nevýkonný ředitel Mercedesu Lauda celou záležitost komentuje s tím, že není uzavřená a že by Brawna rád udržel: "Mým cílem je ho samozřejmě udržet, ale na konci roku bude rozhodnutí jen na něm."
Brawn působil na pozici technického ředitele Ferrari od roku 2000 do 2004, kdy s Michaelem Schumacherem získali pět mistrovských titulů. Po roce 2008 převzal jako technický ředitel odstupující Hondy pod sebe závodní tým, přejmenoval jej na Brawn GP a v roce 2009 získal s Jensonem Buttonem další titul. Poté stáj odkoupil Mercedes, který si jej podržel jako šéfa týmu.
Německá média jeho budoucnost nyní spojují s Hondou. Ta se hodlá v roce 2015 vrátit do F1 s novým turbomotorem, který bude poháněn McLareny a od roku 2016 zřejmě i některé další týmy.
Šéf stáje z Wokingu Martin Whitmarsh v Koreji slíbil, že jeho tým brzy oznámí posilu zvučného jména - o Brawna se však podle něj nejedná. Krom ohlášení nového hlavního sponzora od McLarenu tedy čekáme další velkou zprávu.
Ross Brawn s letošní maďarskou trofejí za vítězství (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.