Šéf Mercedesu Ross Brawn dle německých médií přechází k Hondě, která se v roce 2015 do Formule 1 vrátí jako dodavatel motorů.
Pro německý tým půjde o velkou ztrátu. Podle německého Sport Bild se Brawn rozhodl po skončení sezóny pro odchod, na pozici šéfa týmu jej má nahradit Paddy Lowe, jenž přišel v polovině roku z McLarenu. To se Brawnovi moc nezamlouvalo, stejně jako změna ve vedení, když se Niki Lauda (drží 10 % akcií) a Toto Wolff (30 % akcií) stali spolumajiteli.
Nevýkonný ředitel Mercedesu Lauda celou záležitost komentuje s tím, že není uzavřená a že by Brawna rád udržel: "Mým cílem je ho samozřejmě udržet, ale na konci roku bude rozhodnutí jen na něm."
Brawn působil na pozici technického ředitele Ferrari od roku 2000 do 2004, kdy s Michaelem Schumacherem získali pět mistrovských titulů. Po roce 2008 převzal jako technický ředitel odstupující Hondy pod sebe závodní tým, přejmenoval jej na Brawn GP a v roce 2009 získal s Jensonem Buttonem další titul. Poté stáj odkoupil Mercedes, který si jej podržel jako šéfa týmu.
Německá média jeho budoucnost nyní spojují s Hondou. Ta se hodlá v roce 2015 vrátit do F1 s novým turbomotorem, který bude poháněn McLareny a od roku 2016 zřejmě i některé další týmy.
Šéf stáje z Wokingu Martin Whitmarsh v Koreji slíbil, že jeho tým brzy oznámí posilu zvučného jména - o Brawna se však podle něj nejedná. Krom ohlášení nového hlavního sponzora od McLarenu tedy čekáme další velkou zprávu.
Ross Brawn s letošní maďarskou trofejí za vítězství (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.