Šéf Mercedesu Ross Brawn dle německých médií přechází k Hondě, která se v roce 2015 do Formule 1 vrátí jako dodavatel motorů.
Pro německý tým půjde o velkou ztrátu. Podle německého Sport Bild se Brawn rozhodl po skončení sezóny pro odchod, na pozici šéfa týmu jej má nahradit Paddy Lowe, jenž přišel v polovině roku z McLarenu. To se Brawnovi moc nezamlouvalo, stejně jako změna ve vedení, když se Niki Lauda (drží 10 % akcií) a Toto Wolff (30 % akcií) stali spolumajiteli.
Nevýkonný ředitel Mercedesu Lauda celou záležitost komentuje s tím, že není uzavřená a že by Brawna rád udržel: "Mým cílem je ho samozřejmě udržet, ale na konci roku bude rozhodnutí jen na něm."
Brawn působil na pozici technického ředitele Ferrari od roku 2000 do 2004, kdy s Michaelem Schumacherem získali pět mistrovských titulů. Po roce 2008 převzal jako technický ředitel odstupující Hondy pod sebe závodní tým, přejmenoval jej na Brawn GP a v roce 2009 získal s Jensonem Buttonem další titul. Poté stáj odkoupil Mercedes, který si jej podržel jako šéfa týmu.
Německá média jeho budoucnost nyní spojují s Hondou. Ta se hodlá v roce 2015 vrátit do F1 s novým turbomotorem, který bude poháněn McLareny a od roku 2016 zřejmě i některé další týmy.
Šéf stáje z Wokingu Martin Whitmarsh v Koreji slíbil, že jeho tým brzy oznámí posilu zvučného jména - o Brawna se však podle něj nejedná. Krom ohlášení nového hlavního sponzora od McLarenu tedy čekáme další velkou zprávu.
Ross Brawn s letošní maďarskou trofejí za vítězství (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.