Šéf Mercedesu Ross Brawn dle německých médií přechází k Hondě, která se v roce 2015 do Formule 1 vrátí jako dodavatel motorů.
Pro německý tým půjde o velkou ztrátu. Podle německého Sport Bild se Brawn rozhodl po skončení sezóny pro odchod, na pozici šéfa týmu jej má nahradit Paddy Lowe, jenž přišel v polovině roku z McLarenu. To se Brawnovi moc nezamlouvalo, stejně jako změna ve vedení, když se Niki Lauda (drží 10 % akcií) a Toto Wolff (30 % akcií) stali spolumajiteli.
Nevýkonný ředitel Mercedesu Lauda celou záležitost komentuje s tím, že není uzavřená a že by Brawna rád udržel: "Mým cílem je ho samozřejmě udržet, ale na konci roku bude rozhodnutí jen na něm."
Brawn působil na pozici technického ředitele Ferrari od roku 2000 do 2004, kdy s Michaelem Schumacherem získali pět mistrovských titulů. Po roce 2008 převzal jako technický ředitel odstupující Hondy pod sebe závodní tým, přejmenoval jej na Brawn GP a v roce 2009 získal s Jensonem Buttonem další titul. Poté stáj odkoupil Mercedes, který si jej podržel jako šéfa týmu.
Německá média jeho budoucnost nyní spojují s Hondou. Ta se hodlá v roce 2015 vrátit do F1 s novým turbomotorem, který bude poháněn McLareny a od roku 2016 zřejmě i některé další týmy.
Šéf stáje z Wokingu Martin Whitmarsh v Koreji slíbil, že jeho tým brzy oznámí posilu zvučného jména - o Brawna se však podle něj nejedná. Krom ohlášení nového hlavního sponzora od McLarenu tedy čekáme další velkou zprávu.
Ross Brawn s letošní maďarskou trofejí za vítězství (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.