Závodní inženýr Renaultu je rád za to, že jsme dnes mohli v této sezoně již potřetí vidět podium obsazené čistě jezdci, jejichž vozy jsou poháněny motory Renault.
GP Jižní Koreji zakončily hned tři vozy poháněné agregáty Renault na podiu. Po GP Bahrajnu a GP Německa je to tak letos už třetí závod, kdy celé stupně vítězů patří tomuto francouzskému dodavateli pohonných jednotek. Sebastian Vettel dnes získal svoje již osmé vítězství v letošní sezoně a na stupních vítězů ho doplnili jezdci Lotusu, Kimi Räikkönen a Romain Grosjean.
"Tento výsledek je pro Renault velkým úspěchem," těší se závodní inženýr, Remi Taffin. Musíme mít také na paměti, že v této fázi sezony je již většina agregátů alespoň jednou použitá, a tak je úspěch jejich osmiválcových agregátů o to lepší. Motoráři z francouzského Viry-Chatillon však nejsou rádi jen za podium. "I Williams a Caterham ukázali silné výkony a budou z naší strany beze změny podporováni až do konce sezony."
"Jedinou hořkou kapkou tohoto skvělého závodního víkendu je smůla Marka Webbera." Toho sestřelil po restartu závodu Adrian Sutil. Jeho vůz pak začal hořet.
"Na první pohled to vypadalo tak, že plameny musely způsobit velké škody a my budeme muset jeho auto a náš motor detailně prozkoumat. Ale co se pohonné jednotky týče, tak máme v našem plánu na sezonu dostatek volného místa, abychom mu v Japonsku v případně nutnosti dali k dispozici jiný agregát." Jen dodejme, že v Suzuce se jede už příští týden.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.