Závodní inženýr Renaultu je rád za to, že jsme dnes mohli v této sezoně již potřetí vidět podium obsazené čistě jezdci, jejichž vozy jsou poháněny motory Renault.
GP Jižní Koreji zakončily hned tři vozy poháněné agregáty Renault na podiu. Po GP Bahrajnu a GP Německa je to tak letos už třetí závod, kdy celé stupně vítězů patří tomuto francouzskému dodavateli pohonných jednotek. Sebastian Vettel dnes získal svoje již osmé vítězství v letošní sezoně a na stupních vítězů ho doplnili jezdci Lotusu, Kimi Räikkönen a Romain Grosjean.
"Tento výsledek je pro Renault velkým úspěchem," těší se závodní inženýr, Remi Taffin. Musíme mít také na paměti, že v této fázi sezony je již většina agregátů alespoň jednou použitá, a tak je úspěch jejich osmiválcových agregátů o to lepší. Motoráři z francouzského Viry-Chatillon však nejsou rádi jen za podium. "I Williams a Caterham ukázali silné výkony a budou z naší strany beze změny podporováni až do konce sezony."
"Jedinou hořkou kapkou tohoto skvělého závodního víkendu je smůla Marka Webbera." Toho sestřelil po restartu závodu Adrian Sutil. Jeho vůz pak začal hořet.
"Na první pohled to vypadalo tak, že plameny musely způsobit velké škody a my budeme muset jeho auto a náš motor detailně prozkoumat. Ale co se pohonné jednotky týče, tak máme v našem plánu na sezonu dostatek volného místa, abychom mu v Japonsku v případně nutnosti dali k dispozici jiný agregát." Jen dodejme, že v Suzuce se jede už příští týden.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.