Závodní inženýr Renaultu je rád za to, že jsme dnes mohli v této sezoně již potřetí vidět podium obsazené čistě jezdci, jejichž vozy jsou poháněny motory Renault.
GP Jižní Koreji zakončily hned tři vozy poháněné agregáty Renault na podiu. Po GP Bahrajnu a GP Německa je to tak letos už třetí závod, kdy celé stupně vítězů patří tomuto francouzskému dodavateli pohonných jednotek. Sebastian Vettel dnes získal svoje již osmé vítězství v letošní sezoně a na stupních vítězů ho doplnili jezdci Lotusu, Kimi Räikkönen a Romain Grosjean.
"Tento výsledek je pro Renault velkým úspěchem," těší se závodní inženýr, Remi Taffin. Musíme mít také na paměti, že v této fázi sezony je již většina agregátů alespoň jednou použitá, a tak je úspěch jejich osmiválcových agregátů o to lepší. Motoráři z francouzského Viry-Chatillon však nejsou rádi jen za podium. "I Williams a Caterham ukázali silné výkony a budou z naší strany beze změny podporováni až do konce sezony."
"Jedinou hořkou kapkou tohoto skvělého závodního víkendu je smůla Marka Webbera." Toho sestřelil po restartu závodu Adrian Sutil. Jeho vůz pak začal hořet.
"Na první pohled to vypadalo tak, že plameny musely způsobit velké škody a my budeme muset jeho auto a náš motor detailně prozkoumat. Ale co se pohonné jednotky týče, tak máme v našem plánu na sezonu dostatek volného místa, abychom mu v Japonsku v případně nutnosti dali k dispozici jiný agregát." Jen dodejme, že v Suzuce se jede už příští týden.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.