Závodní inženýr Renaultu je rád za to, že jsme dnes mohli v této sezoně již potřetí vidět podium obsazené čistě jezdci, jejichž vozy jsou poháněny motory Renault.
GP Jižní Koreji zakončily hned tři vozy poháněné agregáty Renault na podiu. Po GP Bahrajnu a GP Německa je to tak letos už třetí závod, kdy celé stupně vítězů patří tomuto francouzskému dodavateli pohonných jednotek. Sebastian Vettel dnes získal svoje již osmé vítězství v letošní sezoně a na stupních vítězů ho doplnili jezdci Lotusu, Kimi Räikkönen a Romain Grosjean.
"Tento výsledek je pro Renault velkým úspěchem," těší se závodní inženýr, Remi Taffin. Musíme mít také na paměti, že v této fázi sezony je již většina agregátů alespoň jednou použitá, a tak je úspěch jejich osmiválcových agregátů o to lepší. Motoráři z francouzského Viry-Chatillon však nejsou rádi jen za podium. "I Williams a Caterham ukázali silné výkony a budou z naší strany beze změny podporováni až do konce sezony."
"Jedinou hořkou kapkou tohoto skvělého závodního víkendu je smůla Marka Webbera." Toho sestřelil po restartu závodu Adrian Sutil. Jeho vůz pak začal hořet.
"Na první pohled to vypadalo tak, že plameny musely způsobit velké škody a my budeme muset jeho auto a náš motor detailně prozkoumat. Ale co se pohonné jednotky týče, tak máme v našem plánu na sezonu dostatek volného místa, abychom mu v Japonsku v případně nutnosti dali k dispozici jiný agregát." Jen dodejme, že v Suzuce se jede už příští týden.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.