Proč stále ještě nebyl oznámen nový kontrakt mezi Pirelli a FIA? A proč si je tedy šéf Pirelli, Paul Hembery tak jistý tím, že jeho společnost bude v F1 dalších 5 let?
Po zasedání Světové rady motorsportu, které poběhlo minulý týden v Dubrovníku v rámci rallyové soutěže ME, vyplynulo na povrch, že by Pirelli mohlo pokračovat jako dodavatel pneumatik v F1 i příští rok. Jednoznačné potvrzení domluvy s jediným dodavatelem gum však oznámeno zatím nebylo. To dnes potvrdil také šéf Pirelli, Paul Hembery, v rámci probíhajícího víkendu GP Jižní Koreje. Velké vrásky na čele mu to však nedělá: "Ostatní strany by měly projevovat větší snahu, my můžeme jednoduše odejít."
Celá situace je ještě zamotanější, protože smlouva mezi Pirelli a FIA vyprší ještě před koncem tohoto roku, nicméně italský výrobce pneumatik má již delší dobu podepsaný nový kontrakt s Berniem Ecclestonem, který zastupuje držitele komerčních práv na F1, společnost CVC Capital Partners, a týmy. Momentálně se dle slov Hembery nachází v takové "přechodné fázi" předcházející podepsání definitivní smlouvy.
Je však nejasné, jak dlouho tato fáze bude trvat, Brit ale teď řekl, že jednal o tom, aby Pirelli mohlo dodávat gumy pro Formuli 1 i dalších 5 let. Aktuální zpoždění tak přičítá tomu, "že se jednání účastní mnoho rozdílných skupin a mnoho advokátů. Zbývá ještě mnoho detailů, ale základní principy již jsou. Jsme v obraze, jak by měly nové gumy vypadat. Nechceme o tom nic říkat, ale máme určité změny, které jsou součástí této dohody. Neděláme si žádné starosti."
A co smlouva mezi Pirelli a FIA? Nakonec i první smlouva mezi Pirelli a FIA byla dokončena těsně před startem sezony 2011. "Musíte mít na paměti, že tehdy, když jsme vstupovali do sportu, nebylo nic podepsáno do konce února." Italové jsou však připraveni v mezičase pokračovat v pracích na nových gumách dle pravidel F1 pro rok 2014. Hembery nám dal první náznak toho, jak budou vypadat: "Rozměry se nebudou měnit, profil ale už ano - a také struktura. Změní se tak také gumy pro větrné tunely. Týmy je dostanou v následujících týdnech. Nadále budou čtyři směsy a dvě do mokra."
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.