Proč stále ještě nebyl oznámen nový kontrakt mezi Pirelli a FIA? A proč si je tedy šéf Pirelli, Paul Hembery tak jistý tím, že jeho společnost bude v F1 dalších 5 let?
Po zasedání Světové rady motorsportu, které poběhlo minulý týden v Dubrovníku v rámci rallyové soutěže ME, vyplynulo na povrch, že by Pirelli mohlo pokračovat jako dodavatel pneumatik v F1 i příští rok. Jednoznačné potvrzení domluvy s jediným dodavatelem gum však oznámeno zatím nebylo. To dnes potvrdil také šéf Pirelli, Paul Hembery, v rámci probíhajícího víkendu GP Jižní Koreje. Velké vrásky na čele mu to však nedělá: "Ostatní strany by měly projevovat větší snahu, my můžeme jednoduše odejít."
Celá situace je ještě zamotanější, protože smlouva mezi Pirelli a FIA vyprší ještě před koncem tohoto roku, nicméně italský výrobce pneumatik má již delší dobu podepsaný nový kontrakt s Berniem Ecclestonem, který zastupuje držitele komerčních práv na F1, společnost CVC Capital Partners, a týmy. Momentálně se dle slov Hembery nachází v takové "přechodné fázi" předcházející podepsání definitivní smlouvy.
Je však nejasné, jak dlouho tato fáze bude trvat, Brit ale teď řekl, že jednal o tom, aby Pirelli mohlo dodávat gumy pro Formuli 1 i dalších 5 let. Aktuální zpoždění tak přičítá tomu, "že se jednání účastní mnoho rozdílných skupin a mnoho advokátů. Zbývá ještě mnoho detailů, ale základní principy již jsou. Jsme v obraze, jak by měly nové gumy vypadat. Nechceme o tom nic říkat, ale máme určité změny, které jsou součástí této dohody. Neděláme si žádné starosti."
A co smlouva mezi Pirelli a FIA? Nakonec i první smlouva mezi Pirelli a FIA byla dokončena těsně před startem sezony 2011. "Musíte mít na paměti, že tehdy, když jsme vstupovali do sportu, nebylo nic podepsáno do konce února." Italové jsou však připraveni v mezičase pokračovat v pracích na nových gumách dle pravidel F1 pro rok 2014. Hembery nám dal první náznak toho, jak budou vypadat: "Rozměry se nebudou měnit, profil ale už ano - a také struktura. Změní se tak také gumy pro větrné tunely. Týmy je dostanou v následujících týdnech. Nadále budou čtyři směsy a dvě do mokra."
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.