Proč stále ještě nebyl oznámen nový kontrakt mezi Pirelli a FIA? A proč si je tedy šéf Pirelli, Paul Hembery tak jistý tím, že jeho společnost bude v F1 dalších 5 let?
Po zasedání Světové rady motorsportu, které poběhlo minulý týden v Dubrovníku v rámci rallyové soutěže ME, vyplynulo na povrch, že by Pirelli mohlo pokračovat jako dodavatel pneumatik v F1 i příští rok. Jednoznačné potvrzení domluvy s jediným dodavatelem gum však oznámeno zatím nebylo. To dnes potvrdil také šéf Pirelli, Paul Hembery, v rámci probíhajícího víkendu GP Jižní Koreje. Velké vrásky na čele mu to však nedělá: "Ostatní strany by měly projevovat větší snahu, my můžeme jednoduše odejít."
Celá situace je ještě zamotanější, protože smlouva mezi Pirelli a FIA vyprší ještě před koncem tohoto roku, nicméně italský výrobce pneumatik má již delší dobu podepsaný nový kontrakt s Berniem Ecclestonem, který zastupuje držitele komerčních práv na F1, společnost CVC Capital Partners, a týmy. Momentálně se dle slov Hembery nachází v takové "přechodné fázi" předcházející podepsání definitivní smlouvy.
Je však nejasné, jak dlouho tato fáze bude trvat, Brit ale teď řekl, že jednal o tom, aby Pirelli mohlo dodávat gumy pro Formuli 1 i dalších 5 let. Aktuální zpoždění tak přičítá tomu, "že se jednání účastní mnoho rozdílných skupin a mnoho advokátů. Zbývá ještě mnoho detailů, ale základní principy již jsou. Jsme v obraze, jak by měly nové gumy vypadat. Nechceme o tom nic říkat, ale máme určité změny, které jsou součástí této dohody. Neděláme si žádné starosti."
A co smlouva mezi Pirelli a FIA? Nakonec i první smlouva mezi Pirelli a FIA byla dokončena těsně před startem sezony 2011. "Musíte mít na paměti, že tehdy, když jsme vstupovali do sportu, nebylo nic podepsáno do konce února." Italové jsou však připraveni v mezičase pokračovat v pracích na nových gumách dle pravidel F1 pro rok 2014. Hembery nám dal první náznak toho, jak budou vypadat: "Rozměry se nebudou měnit, profil ale už ano - a také struktura. Změní se tak také gumy pro větrné tunely. Týmy je dostanou v následujících týdnech. Nadále budou čtyři směsy a dvě do mokra."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.