Proč stále ještě nebyl oznámen nový kontrakt mezi Pirelli a FIA? A proč si je tedy šéf Pirelli, Paul Hembery tak jistý tím, že jeho společnost bude v F1 dalších 5 let?
Po zasedání Světové rady motorsportu, které poběhlo minulý týden v Dubrovníku v rámci rallyové soutěže ME, vyplynulo na povrch, že by Pirelli mohlo pokračovat jako dodavatel pneumatik v F1 i příští rok. Jednoznačné potvrzení domluvy s jediným dodavatelem gum však oznámeno zatím nebylo. To dnes potvrdil také šéf Pirelli, Paul Hembery, v rámci probíhajícího víkendu GP Jižní Koreje. Velké vrásky na čele mu to však nedělá: "Ostatní strany by měly projevovat větší snahu, my můžeme jednoduše odejít."
Celá situace je ještě zamotanější, protože smlouva mezi Pirelli a FIA vyprší ještě před koncem tohoto roku, nicméně italský výrobce pneumatik má již delší dobu podepsaný nový kontrakt s Berniem Ecclestonem, který zastupuje držitele komerčních práv na F1, společnost CVC Capital Partners, a týmy. Momentálně se dle slov Hembery nachází v takové "přechodné fázi" předcházející podepsání definitivní smlouvy.
Je však nejasné, jak dlouho tato fáze bude trvat, Brit ale teď řekl, že jednal o tom, aby Pirelli mohlo dodávat gumy pro Formuli 1 i dalších 5 let. Aktuální zpoždění tak přičítá tomu, "že se jednání účastní mnoho rozdílných skupin a mnoho advokátů. Zbývá ještě mnoho detailů, ale základní principy již jsou. Jsme v obraze, jak by měly nové gumy vypadat. Nechceme o tom nic říkat, ale máme určité změny, které jsou součástí této dohody. Neděláme si žádné starosti."
A co smlouva mezi Pirelli a FIA? Nakonec i první smlouva mezi Pirelli a FIA byla dokončena těsně před startem sezony 2011. "Musíte mít na paměti, že tehdy, když jsme vstupovali do sportu, nebylo nic podepsáno do konce února." Italové jsou však připraveni v mezičase pokračovat v pracích na nových gumách dle pravidel F1 pro rok 2014. Hembery nám dal první náznak toho, jak budou vypadat: "Rozměry se nebudou měnit, profil ale už ano - a také struktura. Změní se tak také gumy pro větrné tunely. Týmy je dostanou v následujících týdnech. Nadále budou čtyři směsy a dvě do mokra."
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.