Kalendář Formule 1 pro příští sezonu čítá prozatím 22 závodů a skrývá i nástrahu v podobě tří Velkých cen během tří týdnů. Sam Michael, sportovní ředitel McLarenu, v tom však nevidí problém.
Provizorní kalendář sezony 2014 čítá 22 závodů, z toho tři prozatímní a po jeho schválení (FIA v minulém týdnu) se objevila řada skeptických reakcí. Problémem není pouze počet povolených motorů, který by se z pěti musel upravit na šest, podle mnohých není ani trojice po sobě jdoucích závodů Monako, New Jersey, Kanada ve třech týdnech reálně uskutečnitelná.
To si však nemyslí sportovní ředitel McLarenu Sam Michael. "Myslím, že je všechno možné a museli bychom se jen přizpůsobit tomu, co se po nás žádá. Pochopitelně zvládáme dva závody v řadě, takže jakmile jsme to dokázali, proč bychom nezvládli tři závody v řadě?"
"Nářadí a letadla se neunaví, lidé ano. To znamená, že bychom možná museli zvážit najmutí podpůrného týmu, který by přijel a připravil věci na závod, možná by to ani nemuseli být vždy ti stejní lidé. Momentálně máme přestávku dva týdny, takže můžeme využít závodní tým na přípravu garáží a dalších věcí, ale myslím, že s třemi závody v řadě by byl lepší tým, který by ani nemusel být příliš velký, a ten by připravil vše předtím, než dorazí závodní tým na okruh," cituje Michaela espn.
Neobává se ani finančních problémů a domnívá se, že jsou zkrátka schopni se přizpůsobit. "Mnohokrát jsem zažil chvíle, kdy jsem si říkal - no, tohle v žádném případě nezvládneme... a potom jsme se přizpůsobili. F1 je o tom, abychom docílili věcí, které nejsou možné a tohle (kalendář 2014) zdaleka není největší výzvou, které jsme museli čelit," domnívá se.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.