Kalendář Formule 1 pro příští sezonu čítá prozatím 22 závodů a skrývá i nástrahu v podobě tří Velkých cen během tří týdnů. Sam Michael, sportovní ředitel McLarenu, v tom však nevidí problém.
Provizorní kalendář sezony 2014 čítá 22 závodů, z toho tři prozatímní a po jeho schválení (FIA v minulém týdnu) se objevila řada skeptických reakcí. Problémem není pouze počet povolených motorů, který by se z pěti musel upravit na šest, podle mnohých není ani trojice po sobě jdoucích závodů Monako, New Jersey, Kanada ve třech týdnech reálně uskutečnitelná.
To si však nemyslí sportovní ředitel McLarenu Sam Michael. "Myslím, že je všechno možné a museli bychom se jen přizpůsobit tomu, co se po nás žádá. Pochopitelně zvládáme dva závody v řadě, takže jakmile jsme to dokázali, proč bychom nezvládli tři závody v řadě?"
"Nářadí a letadla se neunaví, lidé ano. To znamená, že bychom možná museli zvážit najmutí podpůrného týmu, který by přijel a připravil věci na závod, možná by to ani nemuseli být vždy ti stejní lidé. Momentálně máme přestávku dva týdny, takže můžeme využít závodní tým na přípravu garáží a dalších věcí, ale myslím, že s třemi závody v řadě by byl lepší tým, který by ani nemusel být příliš velký, a ten by připravil vše předtím, než dorazí závodní tým na okruh," cituje Michaela espn.
Neobává se ani finančních problémů a domnívá se, že jsou zkrátka schopni se přizpůsobit. "Mnohokrát jsem zažil chvíle, kdy jsem si říkal - no, tohle v žádném případě nezvládneme... a potom jsme se přizpůsobili. F1 je o tom, abychom docílili věcí, které nejsou možné a tohle (kalendář 2014) zdaleka není největší výzvou, které jsme museli čelit," domnívá se.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.