Kalendář Formule 1 pro příští sezonu čítá prozatím 22 závodů a skrývá i nástrahu v podobě tří Velkých cen během tří týdnů. Sam Michael, sportovní ředitel McLarenu, v tom však nevidí problém.
Provizorní kalendář sezony 2014 čítá 22 závodů, z toho tři prozatímní a po jeho schválení (FIA v minulém týdnu) se objevila řada skeptických reakcí. Problémem není pouze počet povolených motorů, který by se z pěti musel upravit na šest, podle mnohých není ani trojice po sobě jdoucích závodů Monako, New Jersey, Kanada ve třech týdnech reálně uskutečnitelná.
To si však nemyslí sportovní ředitel McLarenu Sam Michael. "Myslím, že je všechno možné a museli bychom se jen přizpůsobit tomu, co se po nás žádá. Pochopitelně zvládáme dva závody v řadě, takže jakmile jsme to dokázali, proč bychom nezvládli tři závody v řadě?"
"Nářadí a letadla se neunaví, lidé ano. To znamená, že bychom možná museli zvážit najmutí podpůrného týmu, který by přijel a připravil věci na závod, možná by to ani nemuseli být vždy ti stejní lidé. Momentálně máme přestávku dva týdny, takže můžeme využít závodní tým na přípravu garáží a dalších věcí, ale myslím, že s třemi závody v řadě by byl lepší tým, který by ani nemusel být příliš velký, a ten by připravil vše předtím, než dorazí závodní tým na okruh," cituje Michaela espn.
Neobává se ani finančních problémů a domnívá se, že jsou zkrátka schopni se přizpůsobit. "Mnohokrát jsem zažil chvíle, kdy jsem si říkal - no, tohle v žádném případě nezvládneme... a potom jsme se přizpůsobili. F1 je o tom, abychom docílili věcí, které nejsou možné a tohle (kalendář 2014) zdaleka není největší výzvou, které jsme museli čelit," domnívá se.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.