Kalendář Formule 1 pro příští sezonu čítá prozatím 22 závodů a skrývá i nástrahu v podobě tří Velkých cen během tří týdnů. Sam Michael, sportovní ředitel McLarenu, v tom však nevidí problém.
Provizorní kalendář sezony 2014 čítá 22 závodů, z toho tři prozatímní a po jeho schválení (FIA v minulém týdnu) se objevila řada skeptických reakcí. Problémem není pouze počet povolených motorů, který by se z pěti musel upravit na šest, podle mnohých není ani trojice po sobě jdoucích závodů Monako, New Jersey, Kanada ve třech týdnech reálně uskutečnitelná.
To si však nemyslí sportovní ředitel McLarenu Sam Michael. "Myslím, že je všechno možné a museli bychom se jen přizpůsobit tomu, co se po nás žádá. Pochopitelně zvládáme dva závody v řadě, takže jakmile jsme to dokázali, proč bychom nezvládli tři závody v řadě?"
"Nářadí a letadla se neunaví, lidé ano. To znamená, že bychom možná museli zvážit najmutí podpůrného týmu, který by přijel a připravil věci na závod, možná by to ani nemuseli být vždy ti stejní lidé. Momentálně máme přestávku dva týdny, takže můžeme využít závodní tým na přípravu garáží a dalších věcí, ale myslím, že s třemi závody v řadě by byl lepší tým, který by ani nemusel být příliš velký, a ten by připravil vše předtím, než dorazí závodní tým na okruh," cituje Michaela espn.
Neobává se ani finančních problémů a domnívá se, že jsou zkrátka schopni se přizpůsobit. "Mnohokrát jsem zažil chvíle, kdy jsem si říkal - no, tohle v žádném případě nezvládneme... a potom jsme se přizpůsobili. F1 je o tom, abychom docílili věcí, které nejsou možné a tohle (kalendář 2014) zdaleka není největší výzvou, které jsme museli čelit," domnívá se.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.