Šéf Pirelli Hembery říká, že to, co by potřebovali v Pirelli k vývoji pneumatik, nevyhovuje týmům. Tento rozpor nechce nikdo řešit.
Zdá se, že dny, kdy byly závody Formule 1 ovlivněny rychle degradujícími pneumatikami, jsou za námi. Po aféře v Silverstonu a výměně ocelové výztuže za kevlarovou zvolili v Pirelli konzervativnější přístup. Jejich přístup přispěl v poslední době k méně vzrušujícím závodům a větší dominanci Sebastiana Vettela. A i přes radikální změny v pravidlech pro rok 2014 nepřemýšlejí v Pirelli o „revoluci“ pneumatik.
„Pro rok 2014 jsme zvolili velmi konzervativní strategii,“ řekl Paul Hembery, šéf Pirelli. „Za základ pro vývoj struktury pneumatik zvolíme simulaci nejhorší možné varianty.“
Hembery tvrdí, že v Pirelli byli k tomu přinuceni samotnými týmy, které nejsou příliš ochotné pomáhat při vývoji pneumatik pro rok 2014. A když jeden byl (se současným vozem), spustilo to nebývalou diskuzi a způsobilo potrestání týmu (Mercedes).
Minulý týden proběhl test pneumatik Pirelli v Barceloně s dva roky starým vozem Red Bull (jezdcem byl Daniel Ricciardo). „Můžu říct, že testy proběhly velmi dobře,“ vyhlásil Hembery. „Vůz byl o tři sekundy rychlejší, než náš testovací Lotus. Rok 2014 je pro nás stále ještě cestou do neznáma.“
V Pirelli to mají těžké, dokonce i testy po posledním závodu v Brazílii byly nakonec zrušeny. „Může za to paranoia týmů. To co potřebujeme ke své práci my, nevyhovuje týmům. Problémem je, že zatím nikdo nepřišel s řešením.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.