Šéf Pirelli Hembery říká, že to, co by potřebovali v Pirelli k vývoji pneumatik, nevyhovuje týmům. Tento rozpor nechce nikdo řešit.
Zdá se, že dny, kdy byly závody Formule 1 ovlivněny rychle degradujícími pneumatikami, jsou za námi. Po aféře v Silverstonu a výměně ocelové výztuže za kevlarovou zvolili v Pirelli konzervativnější přístup. Jejich přístup přispěl v poslední době k méně vzrušujícím závodům a větší dominanci Sebastiana Vettela. A i přes radikální změny v pravidlech pro rok 2014 nepřemýšlejí v Pirelli o „revoluci“ pneumatik.
„Pro rok 2014 jsme zvolili velmi konzervativní strategii,“ řekl Paul Hembery, šéf Pirelli. „Za základ pro vývoj struktury pneumatik zvolíme simulaci nejhorší možné varianty.“
Hembery tvrdí, že v Pirelli byli k tomu přinuceni samotnými týmy, které nejsou příliš ochotné pomáhat při vývoji pneumatik pro rok 2014. A když jeden byl (se současným vozem), spustilo to nebývalou diskuzi a způsobilo potrestání týmu (Mercedes).
Minulý týden proběhl test pneumatik Pirelli v Barceloně s dva roky starým vozem Red Bull (jezdcem byl Daniel Ricciardo). „Můžu říct, že testy proběhly velmi dobře,“ vyhlásil Hembery. „Vůz byl o tři sekundy rychlejší, než náš testovací Lotus. Rok 2014 je pro nás stále ještě cestou do neznáma.“
V Pirelli to mají těžké, dokonce i testy po posledním závodu v Brazílii byly nakonec zrušeny. „Může za to paranoia týmů. To co potřebujeme ke své práci my, nevyhovuje týmům. Problémem je, že zatím nikdo nepřišel s řešením.“
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.