Pastor Maldonado není spokojen se současným stavem ve Formuli 1, kdy si během závodů musí pečlivě hlídat opotřebení pneumatik, místo aby se s týmem soustředili na výkonnost.
Pirelli na zakázku dodává pneumatiky s vyšším opotřebením, aby týmy byly nuceny stavět dvakrát až třikrát během závodu. Ty jsou nyní pestřejší, někteří piloti si ale stěžují na to, že nemohou jezdit na limitu, protože si musí příliš hlídat opotřebení svých gum.
"Příliš se soustředíme na pneumatiky a nedostatečně na výkonnost. Jsme jimi omezeni - to, co máme, není F1. Měli bychom pracovat na výkonnosti, ne na životnosti pneumatik. Opravdu se mi tohle nelíbí - muset si hodně hlídat jejich opotřebení v závodech," hořekuje Maldonado.
Podle něj se to projevuje i v kvalifikacích: "Když na to v kvalifikaci nemůžete tlačit ani jedno kolo, protože si musíte hlídat pneumatiky, není to pro F1 nejlepší. Zároveň jsem ale spokojený, protože to je stejné pro všechny. Je to součástí naší práce."
Vítěz loňské Velké ceny Španělska má letos na svém kontě zatím pouze bod. "Tento rok je těžký, protože máme velmi pomalé auto. Ale naše práce nás přibližuje ke špičkovým týmům, a to je naším hlavním cílem. Pracujeme velmi tvrdě, abychom se v každém závodě zlepšili, snažíme se zlepšit," uvádí Venezuelan.
V Singapuru před svým kolegou Valtterim Bottasem (foto: Williams F1 Team)
Na otázku, jestli mu velké změny v technických pravidlech příští rok znovu umožní vítězství, odpovídá pro F1 Racing: "Nevím. Snad ano. Bude to velmi těžké, protože všechno bude nové. Musíme velmi tvrdě pracovat."
Co Williamsu chybí k tomu, aby se vrátil zpět na špici? "Potřebujeme zorganizovat některá oddělení v týmu a snažit se více pracovat jako řádný tým a oddělení blíže spolupracovat. Musíme se každý den zlepšovat."
Tým zatím opouštět nehodlá, i když by v Grove nechtěl strávit celou svou kariéru: "Určitě bych chtěl před koncem své kariéry zažít i jiné týmy. Ale než odejdu, tak bych chtěl tady vyhrát titul. Myslím si, že to je možné. Máme velký potenciál na boj o titul a opravdu chci vyhrát. Až se mi to povede, pak se rozhodnu."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.