Pastor Maldonado není spokojen se současným stavem ve Formuli 1, kdy si během závodů musí pečlivě hlídat opotřebení pneumatik, místo aby se s týmem soustředili na výkonnost.
Pirelli na zakázku dodává pneumatiky s vyšším opotřebením, aby týmy byly nuceny stavět dvakrát až třikrát během závodu. Ty jsou nyní pestřejší, někteří piloti si ale stěžují na to, že nemohou jezdit na limitu, protože si musí příliš hlídat opotřebení svých gum.
"Příliš se soustředíme na pneumatiky a nedostatečně na výkonnost. Jsme jimi omezeni - to, co máme, není F1. Měli bychom pracovat na výkonnosti, ne na životnosti pneumatik. Opravdu se mi tohle nelíbí - muset si hodně hlídat jejich opotřebení v závodech," hořekuje Maldonado.
Podle něj se to projevuje i v kvalifikacích: "Když na to v kvalifikaci nemůžete tlačit ani jedno kolo, protože si musíte hlídat pneumatiky, není to pro F1 nejlepší. Zároveň jsem ale spokojený, protože to je stejné pro všechny. Je to součástí naší práce."
Vítěz loňské Velké ceny Španělska má letos na svém kontě zatím pouze bod. "Tento rok je těžký, protože máme velmi pomalé auto. Ale naše práce nás přibližuje ke špičkovým týmům, a to je naším hlavním cílem. Pracujeme velmi tvrdě, abychom se v každém závodě zlepšili, snažíme se zlepšit," uvádí Venezuelan.
V Singapuru před svým kolegou Valtterim Bottasem (foto: Williams F1 Team)
Na otázku, jestli mu velké změny v technických pravidlech příští rok znovu umožní vítězství, odpovídá pro F1 Racing: "Nevím. Snad ano. Bude to velmi těžké, protože všechno bude nové. Musíme velmi tvrdě pracovat."
Co Williamsu chybí k tomu, aby se vrátil zpět na špici? "Potřebujeme zorganizovat některá oddělení v týmu a snažit se více pracovat jako řádný tým a oddělení blíže spolupracovat. Musíme se každý den zlepšovat."
Tým zatím opouštět nehodlá, i když by v Grove nechtěl strávit celou svou kariéru: "Určitě bych chtěl před koncem své kariéry zažít i jiné týmy. Ale než odejdu, tak bych chtěl tady vyhrát titul. Myslím si, že to je možné. Máme velký potenciál na boj o titul a opravdu chci vyhrát. Až se mi to povede, pak se rozhodnu."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.