Šéf závodního týmu Mercedesu Ross Brawn si pochvaluje svou jezdeckou sestavu, která je podle něj velmi vyrovnaná.
Mercedes je třetím nejlepším týmem letošního ročníku, na druhé Ferrari přitom ztrácí pouhých 7 bodů. Nico Rosberg letos vyhrál dva závody (v Monaku a v Silverstone), jeho týmový kolega Lewis Hamilton jeden (na Hungaroringu) - v šampionátu jezdců má však 35bodový náskok a lepším je i v kvalifikacích v poměru 8:5.
Během posledních dvou velkých cen měl ale navrch Rosberg, podle Brawna jsou si však oba velmi vyrovnaní: "U obou podle mě platí, že když má jeden drobnou výhodu a je o něco více vpředu, často se to velmi těžko definuje.
Myslím, že Nico byl v posledním víkendu o něco spokojenější s vyvážením a pro kvalifikaci dostal auto, které chtěl, a Lewis možná ne. Rozdíly jsou však malé. Není to tak, že jeden pilot prožívá katastrofu a druhý má skvělý den. Myslím si, že jde o normální odchylky. Upřímně vám můžu říci, že to je skvělé je takto pozorovat."
Proto doufá, že jejich rivalita v týmu bude pokračovat: "Pokud bychom měli jednoho dominujícího jezdce, znamenalo by to, že ten druhý není moc dobrý. My však máme dva jezdce, kteří si vedou velmi dobře."
Lewis Hamilton (vlevo) se svým kolegou Nicem Rosbergem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Z tohoto hlediska jsou piloti, kteří tlačí jeden na druhého, přesně tím, co si přejeme. Oba mají stejné vybavení, oba mají velmi dobrý tým inženýrů a mechaniků a já rád pozoruji, jak se to mezi nimi pravidelně přelévá. Nemáme tedy slabého člena týmu," dodává Brawn.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.