Šéf závodního týmu Mercedesu Ross Brawn si pochvaluje svou jezdeckou sestavu, která je podle něj velmi vyrovnaná.
Mercedes je třetím nejlepším týmem letošního ročníku, na druhé Ferrari přitom ztrácí pouhých 7 bodů. Nico Rosberg letos vyhrál dva závody (v Monaku a v Silverstone), jeho týmový kolega Lewis Hamilton jeden (na Hungaroringu) - v šampionátu jezdců má však 35bodový náskok a lepším je i v kvalifikacích v poměru 8:5.
Během posledních dvou velkých cen měl ale navrch Rosberg, podle Brawna jsou si však oba velmi vyrovnaní: "U obou podle mě platí, že když má jeden drobnou výhodu a je o něco více vpředu, často se to velmi těžko definuje.
Myslím, že Nico byl v posledním víkendu o něco spokojenější s vyvážením a pro kvalifikaci dostal auto, které chtěl, a Lewis možná ne. Rozdíly jsou však malé. Není to tak, že jeden pilot prožívá katastrofu a druhý má skvělý den. Myslím si, že jde o normální odchylky. Upřímně vám můžu říci, že to je skvělé je takto pozorovat."
Proto doufá, že jejich rivalita v týmu bude pokračovat: "Pokud bychom měli jednoho dominujícího jezdce, znamenalo by to, že ten druhý není moc dobrý. My však máme dva jezdce, kteří si vedou velmi dobře."
Lewis Hamilton (vlevo) se svým kolegou Nicem Rosbergem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Z tohoto hlediska jsou piloti, kteří tlačí jeden na druhého, přesně tím, co si přejeme. Oba mají stejné vybavení, oba mají velmi dobrý tým inženýrů a mechaniků a já rád pozoruji, jak se to mezi nimi pravidelně přelévá. Nemáme tedy slabého člena týmu," dodává Brawn.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.