Fernando Alonso byl dotázán, zda-li si myslí, že změny pravidel v sezoně 2014 nabídnou Ferrari příležitost pro zlikvidování náskoku Red Bullu.
Španěl po dalším obtížném víkendu v Singapuru řekl, že se již koncentruje na boj o titul v sezoně 2014, protože nové motory V6 znamenají, že všichni začínají od začátku. Jenže šéf Lotusu pro operace na trati, Alan Permane, si ale myslí, že převaha Red Bullu je taková, že jim zajistí postavení v čele i v příštím roce.
"Není to tak, že Caterham nebo Marussia začnou bojovat uprostřed pole. To se nestane. Rozložením sil to [přechod na motory V6] sice zabýhe, ale zemětřesení nečekejme. Sebastian [Vettel] má momentálně náskok před ostatními ve výši 2 vteřin na kolo a část z tohoto náskoku si přenese i do příštího roku.
Podívejme se na to také z tohoto pohledu - Red Bull je momentálně lepší v tom, že dokáže postavit rychlé auto. Takže proč by neměli být lepšími i v příštím roce? Odhaduji, že motor bude hrát určitou roli, ale není důvod předpokládat, že by Renault neodvedl dobrou práci. Mělo by to být v pořádku.
Můžete si být jistí, že Vettel bude mít sílný vůz, silný motor, který bude i dostatečně efektivní. I v příštím roce bude Vettel jezdcem, kterého bude zapotřebí porazit. To stejné se dá říci o Red Bullu," říká Permane, pro kterého byl extrémní náskok Red Bullu v Singapuru šokem.
Nad neskutečnou jízdou Vettela v Singapuru všichni v Paddocku jen kroutí hlavou
"2,5 vteřiny na kolo... Ten náskok musí být způsoben ním [Vettelem], vždyť Mark Webber takové časy zdaleka nezajížděl. Nemyslím si, že by Red Bull jezdil naplno mimo kvalifikace a takové případy. Upřímně, pro ostatní je to zničující.
Fernando mluvil o vítězství v šampionátu? Na to může zapomenout. Nejsou dostatečně blízko. A nebudou dostatečně blízko ani v příštím roce, pokud bude mít Red Bull takovou převahu, jakou mají momentálně."
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.