Fernando Alonso byl dotázán, zda-li si myslí, že změny pravidel v sezoně 2014 nabídnou Ferrari příležitost pro zlikvidování náskoku Red Bullu.
Španěl po dalším obtížném víkendu v Singapuru řekl, že se již koncentruje na boj o titul v sezoně 2014, protože nové motory V6 znamenají, že všichni začínají od začátku. Jenže šéf Lotusu pro operace na trati, Alan Permane, si ale myslí, že převaha Red Bullu je taková, že jim zajistí postavení v čele i v příštím roce.
"Není to tak, že Caterham nebo Marussia začnou bojovat uprostřed pole. To se nestane. Rozložením sil to [přechod na motory V6] sice zabýhe, ale zemětřesení nečekejme. Sebastian [Vettel] má momentálně náskok před ostatními ve výši 2 vteřin na kolo a část z tohoto náskoku si přenese i do příštího roku.
Podívejme se na to také z tohoto pohledu - Red Bull je momentálně lepší v tom, že dokáže postavit rychlé auto. Takže proč by neměli být lepšími i v příštím roce? Odhaduji, že motor bude hrát určitou roli, ale není důvod předpokládat, že by Renault neodvedl dobrou práci. Mělo by to být v pořádku.
Můžete si být jistí, že Vettel bude mít sílný vůz, silný motor, který bude i dostatečně efektivní. I v příštím roce bude Vettel jezdcem, kterého bude zapotřebí porazit. To stejné se dá říci o Red Bullu," říká Permane, pro kterého byl extrémní náskok Red Bullu v Singapuru šokem.
Nad neskutečnou jízdou Vettela v Singapuru všichni v Paddocku jen kroutí hlavou
"2,5 vteřiny na kolo... Ten náskok musí být způsoben ním [Vettelem], vždyť Mark Webber takové časy zdaleka nezajížděl. Nemyslím si, že by Red Bull jezdil naplno mimo kvalifikace a takové případy. Upřímně, pro ostatní je to zničující.
Fernando mluvil o vítězství v šampionátu? Na to může zapomenout. Nejsou dostatečně blízko. A nebudou dostatečně blízko ani v příštím roce, pokud bude mít Red Bull takovou převahu, jakou mají momentálně."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.