Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael si zbytečné starosti s případnou změnou dodavatele pneumatik nedělá - byť by měly nezanedbatelný dopad na design vozu pro příští sezónu.
Pirelli stále nemá s FIA na příští rok podepsanou smlouvu, proto se při vývoji budoucích pneumatik nachází ohledně své budoucnosti v nejistotě - obzvlášť poté, co svůj zájem o návrat do F1 vyjádřil konkurenční Michelin.
McLaren tyto věci ale zatím neřeší. "Pro nás to v tuto chvíli není problémem. Předpokládáme, že Pirelli bude pokračovat, a proto jsme s nimi v technickém kontaktu," říká Michael pro Sky Sports.
"Pokud se to změní, stejně jako cokoliv v F1, pak bychom se přizpůsobili, protože celá F1 je o řízení změn. Momentálně se ale naplno věnujeme návrhu našeho vozu pro pneumatiky Pirelli. Předpokládáme, že tady budou právě ony," pokračuje.
Pokud by se dodavatel pneumatik změnil, týmy by na patřičnou reakci měli sotva tři měsíce před testováním, které příští rok začíná již v lednu.
"Dotklo by se to hlavně věcí, jako je aerodynamicky tunel, protože to ovlivňuje profil pneumatik - jak v CFD, tak v aerodynamickém tunelu. Také se to však týká geometrie zavěšení a nastavení," upozorňuje sportovní ředitel McLarenu.
Na změny již nezbývá moc času (foto: McLaren Mercedes)
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.