Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael si zbytečné starosti s případnou změnou dodavatele pneumatik nedělá - byť by měly nezanedbatelný dopad na design vozu pro příští sezónu.
Pirelli stále nemá s FIA na příští rok podepsanou smlouvu, proto se při vývoji budoucích pneumatik nachází ohledně své budoucnosti v nejistotě - obzvlášť poté, co svůj zájem o návrat do F1 vyjádřil konkurenční Michelin.
McLaren tyto věci ale zatím neřeší. "Pro nás to v tuto chvíli není problémem. Předpokládáme, že Pirelli bude pokračovat, a proto jsme s nimi v technickém kontaktu," říká Michael pro Sky Sports.
"Pokud se to změní, stejně jako cokoliv v F1, pak bychom se přizpůsobili, protože celá F1 je o řízení změn. Momentálně se ale naplno věnujeme návrhu našeho vozu pro pneumatiky Pirelli. Předpokládáme, že tady budou právě ony," pokračuje.
Pokud by se dodavatel pneumatik změnil, týmy by na patřičnou reakci měli sotva tři měsíce před testováním, které příští rok začíná již v lednu.
"Dotklo by se to hlavně věcí, jako je aerodynamicky tunel, protože to ovlivňuje profil pneumatik - jak v CFD, tak v aerodynamickém tunelu. Také se to však týká geometrie zavěšení a nastavení," upozorňuje sportovní ředitel McLarenu.
Na změny již nezbývá moc času (foto: McLaren Mercedes)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.