Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael si zbytečné starosti s případnou změnou dodavatele pneumatik nedělá - byť by měly nezanedbatelný dopad na design vozu pro příští sezónu.
Pirelli stále nemá s FIA na příští rok podepsanou smlouvu, proto se při vývoji budoucích pneumatik nachází ohledně své budoucnosti v nejistotě - obzvlášť poté, co svůj zájem o návrat do F1 vyjádřil konkurenční Michelin.
McLaren tyto věci ale zatím neřeší. "Pro nás to v tuto chvíli není problémem. Předpokládáme, že Pirelli bude pokračovat, a proto jsme s nimi v technickém kontaktu," říká Michael pro Sky Sports.
"Pokud se to změní, stejně jako cokoliv v F1, pak bychom se přizpůsobili, protože celá F1 je o řízení změn. Momentálně se ale naplno věnujeme návrhu našeho vozu pro pneumatiky Pirelli. Předpokládáme, že tady budou právě ony," pokračuje.
Pokud by se dodavatel pneumatik změnil, týmy by na patřičnou reakci měli sotva tři měsíce před testováním, které příští rok začíná již v lednu.
"Dotklo by se to hlavně věcí, jako je aerodynamicky tunel, protože to ovlivňuje profil pneumatik - jak v CFD, tak v aerodynamickém tunelu. Také se to však týká geometrie zavěšení a nastavení," upozorňuje sportovní ředitel McLarenu.
Na změny již nezbývá moc času (foto: McLaren Mercedes)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.