Sam Michael očekává, že McLaren v Monze, kde se jezdí ještě s nižší úrovní přítlaku než na minulém závodu v Belgii, ukáže dobrou formu. Ve Spa navíc Jenson Button dojel šestý.
"Opravdu to není to stejné jako Spa. Ve Spa musíte najít kompromis mezi druhým sektorem, který je na maximální přítlak, a sektory jedna a tři, které vyžadují minimální přítlak. Monza je však celá na malý přítlak, takže je to po stránce aerodynamiky rozdílná trať. Ale myslím si, že bychom tam také měli být dobří," říká Sam Michael.
V minulých letech tým v Monze většinou nejel s ultra nízký nastavením přítlaku. "Od doby, co začlo DRS, tak se v Monze jezdí s trochu větším nastavením přítlaku. Jediným důvodem, proč jste jezdili s opravdu nízkým nastavením, bylo, abyste měli možnost předjíždět. Když máte DRS, tak můžete předjíždět stejně, takže už nemáte tento požadavek [na nízké nastavení přítlaku]."
Michael také dodal, že byl spokojen s výkonem ve Spa, kde se ale Button musel vzdát svého plánu zastavit pouze jednou. "Abych byl upřímný, tak jsme byli tam, kde jsem očekával, že budeme. Umístění kolem TOP6 je v oblasti, ve které se auto asi pohybuje. Myslím, že pravděpodobně rychlost v prvním stintu nebyla taková, kterou bychom s ostatními hochy mohli udržet, tam jsme ztratili.
Sam Michael při letošní GP Velké Británie (foto: McLaren Mercedes)
Potom už rychlost nebyla špatná. Věděli jsme, že jedna zastávka bude hodně těžká, pokud se nám nepodaří dostat do 20. kola [na úvodních gumách] a to se také stalo. Nevzdali jsme to kompletně během první zastávky, ale později ano. Od jedné zastávky jsme upustili, když to, jak to nazval Jenson, vzdaly přední gumy. Mohli jsme sledovat poměrně dramatický propad v časech. A chtěli jsme také pokrýt Grosjeana.
Rychlost Sergia byla také dobrá, ale bohužel dostal penalizaci. Musíme respektovat rozhodnutí stewardů. Pravidla jsou zde pro všechny, stewardi se rozhodli a my to respektujeme. Ale kromě toho byla jeho rychlost dobrá."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.