Sam Michael očekává, že McLaren v Monze, kde se jezdí ještě s nižší úrovní přítlaku než na minulém závodu v Belgii, ukáže dobrou formu. Ve Spa navíc Jenson Button dojel šestý.
"Opravdu to není to stejné jako Spa. Ve Spa musíte najít kompromis mezi druhým sektorem, který je na maximální přítlak, a sektory jedna a tři, které vyžadují minimální přítlak. Monza je však celá na malý přítlak, takže je to po stránce aerodynamiky rozdílná trať. Ale myslím si, že bychom tam také měli být dobří," říká Sam Michael.
V minulých letech tým v Monze většinou nejel s ultra nízký nastavením přítlaku. "Od doby, co začlo DRS, tak se v Monze jezdí s trochu větším nastavením přítlaku. Jediným důvodem, proč jste jezdili s opravdu nízkým nastavením, bylo, abyste měli možnost předjíždět. Když máte DRS, tak můžete předjíždět stejně, takže už nemáte tento požadavek [na nízké nastavení přítlaku]."
Michael také dodal, že byl spokojen s výkonem ve Spa, kde se ale Button musel vzdát svého plánu zastavit pouze jednou. "Abych byl upřímný, tak jsme byli tam, kde jsem očekával, že budeme. Umístění kolem TOP6 je v oblasti, ve které se auto asi pohybuje. Myslím, že pravděpodobně rychlost v prvním stintu nebyla taková, kterou bychom s ostatními hochy mohli udržet, tam jsme ztratili.
Sam Michael při letošní GP Velké Británie (foto: McLaren Mercedes)
Potom už rychlost nebyla špatná. Věděli jsme, že jedna zastávka bude hodně těžká, pokud se nám nepodaří dostat do 20. kola [na úvodních gumách] a to se také stalo. Nevzdali jsme to kompletně během první zastávky, ale později ano. Od jedné zastávky jsme upustili, když to, jak to nazval Jenson, vzdaly přední gumy. Mohli jsme sledovat poměrně dramatický propad v časech. A chtěli jsme také pokrýt Grosjeana.
Rychlost Sergia byla také dobrá, ale bohužel dostal penalizaci. Musíme respektovat rozhodnutí stewardů. Pravidla jsou zde pro všechny, stewardi se rozhodli a my to respektujeme. Ale kromě toho byla jeho rychlost dobrá."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.