Sam Michael potvrdil, že McLaren do Monzy žádné větší novinky přiveze, pouze upravený balík pro nízký přítlak.
McLaren po šoku z nekonkurenceschopnosti svého vozu v Austrálii učinil znatelný pokrok v Maďarsku, auto dále mírně zlepšil i v Belgii, kde Jenson Button skončil v kvalifikaci šestý a šestý byl i v cíli závodu, v němž předvedl druhé nejrychlejší kolo.
Pro příští víkend do Itálie však žádné větší novinky tým z Wokingu přivézt nehodlá, pouze stávající aerodynamický balík upravený pro nízký přítlak.
"Několik vylepšení tam bude, protože jde o zcela jinou úroveň odporu - dosahujeme nejvyšších maximálních rychlostí, takže jezdíte s odlišným předním a zadním křídlem a pár věcí v přední části vozu vyladíte, aby té trati seděly," uvádí sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
"Myslím si však, že se příštích okruzích pro vysoký přítlak dočkáme další záplavy novinek počínaje Singapurem. Monza tedy bude takovým přechodným závodem," vysvětluje. Na voze MP4-28 si ve Spa vyzkoušel některé věci pro příští závod, například spodní zadní křídlo se zhruba 15cm výřezem uprostřed.
Podle něj po Maďarsku dosáhl McLaren pokroku i v Belgii, se svou rychlostí však stále nejsou spokojení: "Dobrý obrat v rychlosti jsme zažili v Budapešti a další také ve Spa. Stále však nejsme tam, kde bychom chtěli. Jsme zde pro to, abychom vyhrávali závody, momentálně na to však nemáme, protože auto není dostatečně rychlé."
McLaren se sice po krůčcích zlepšuje, stále však není tam, kde by chtěl být (foto: McLaren Mercedes)
"Rozhodně ale začínáme pozorovat pokrok. Náš vývoj je zaměřený na rok 2014, takže pokud teď něco nasadíme na letošní auto, půjde pouze o věci, které nám pomohou pochopit to příští," dodává sportovní ředitel McLarenu, kterému se ve Spa podařilo v šampionátu přeskočit Force Indii.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.