Sam Michael potvrdil, že McLaren do Monzy žádné větší novinky přiveze, pouze upravený balík pro nízký přítlak.
McLaren po šoku z nekonkurenceschopnosti svého vozu v Austrálii učinil znatelný pokrok v Maďarsku, auto dále mírně zlepšil i v Belgii, kde Jenson Button skončil v kvalifikaci šestý a šestý byl i v cíli závodu, v němž předvedl druhé nejrychlejší kolo.
Pro příští víkend do Itálie však žádné větší novinky tým z Wokingu přivézt nehodlá, pouze stávající aerodynamický balík upravený pro nízký přítlak.
"Několik vylepšení tam bude, protože jde o zcela jinou úroveň odporu - dosahujeme nejvyšších maximálních rychlostí, takže jezdíte s odlišným předním a zadním křídlem a pár věcí v přední části vozu vyladíte, aby té trati seděly," uvádí sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
"Myslím si však, že se příštích okruzích pro vysoký přítlak dočkáme další záplavy novinek počínaje Singapurem. Monza tedy bude takovým přechodným závodem," vysvětluje. Na voze MP4-28 si ve Spa vyzkoušel některé věci pro příští závod, například spodní zadní křídlo se zhruba 15cm výřezem uprostřed.
Podle něj po Maďarsku dosáhl McLaren pokroku i v Belgii, se svou rychlostí však stále nejsou spokojení: "Dobrý obrat v rychlosti jsme zažili v Budapešti a další také ve Spa. Stále však nejsme tam, kde bychom chtěli. Jsme zde pro to, abychom vyhrávali závody, momentálně na to však nemáme, protože auto není dostatečně rychlé."
McLaren se sice po krůčcích zlepšuje, stále však není tam, kde by chtěl být (foto: McLaren Mercedes)
"Rozhodně ale začínáme pozorovat pokrok. Náš vývoj je zaměřený na rok 2014, takže pokud teď něco nasadíme na letošní auto, půjde pouze o věci, které nám pomohou pochopit to příští," dodává sportovní ředitel McLarenu, kterému se ve Spa podařilo v šampionátu přeskočit Force Indii.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.