Red Bull musí co nejdříve vyřešit problémy Marka Webbera se spojkou, což zapříčiňuje pomalé starty. Rakouský tým stojí spoustu cenných bodů v šampionátu.
Australan je známý svými nepovedenými starty, což však často padá na vrub techniky - jako tomu bylo například naposledy v Belgii, kdy se rozjížděl ze třetího místa na roštu, ale po problémech se spojkou se propadl na šesté místo.
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera jsou potíže se spojkou neomluvitelné a představují jejich slabinu, která by je v boji o další konstruktérský titul mohla vyjít draho.
"Ke každému závodu přistupujeme jednotlivě, snažíme se z vozu dostat to nejlepší, tlačíme na to ve všech oblastech. Existují ale věci, které potřebujeme zlepšit. Očividně se musíme zabývat startovními potížemi Marka, a vyřešit je. Stály nás zatím příliš mnoho bodů," cituje Hornera Autosport.
Přiznává, že za Webberův bídný start ve Spa mohla spojka, která opět nefungovala tak, jak měla: "Měli jsme spojku, která podala horší výkon a postarala se o příšerný start pro Marka. Mohli jsme to vidět při nájezdu na roštu, že nefunguje tak, jak by měla. Učinili jsme během toho kola úpravy, ale spojka nepodala takový výkon, jaký by na startu měla."
Mark Webber projíždí slavnou zatáčkou Eau Rouge (foto: Red Bull Racing)
"Narušilo to jeho nájezd to první zatáčky, a pak už jste v úzkých. Fernando [Alonso] to z kopce mohl rozjet lépe, pak už byl závod celkem statický. Pokrok pak udělal už jen Fernando. Mohli jsme se přiblížit, ale neměli jsme dostatečnou maximální rychlost na konci rovinky, a ve špinavém vzduchu v prostředním sektoru jsme ztrácel," vysvětluje Horner.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.