Pirelli před Velkou cenou Belgie, kde jsou pneumatiky vystavovány enormní zátěži, omezuje hodnoty nastavení týkající se odklonu kol a tlaku pneumatik.
Okamžiky strachu zde před dvěma lety zažila řada předních týmů. Po kvalifikaci se na pneumatikách objevovaly hrozivé puchýře a jezdci mířili po dvou kolech do boxů. Red Bull byl přistižen, jak nastavil odklon kol mimo doporučený rozsah výrobcem pneumatik - až na hodnotu 4,25 °.
Pirelli pak zpřísnilo doporučení pro další závody. Po defektech v Silverstone ale nic nechce ponechávat náhodě. Každý tým dnes obdrží tabulku s důležitými parametry nastavení pro okruh ve Spa. Kdo je nedodrží, pojede s nelegálním vozem a komisaři jej následně budou moci diskvalifikovat.
Statický odklon bude měřen v rámci pravidel parc fermé. Delegát FIA Jo Bauer bude díky schváleným vzorcům moci vypočítat hodnotu dynamického odklonu na konci rovinek. Tlaky vzduchu lez živě snadno monitorovat pomocí telemetrie.
Jaké hodnoty tedy Pirelli konkrétně doporučuje? V Belgii dochází po Německu a Maďarsku ke zpřísnění: maximální odklon předních kol může dosáhnout 3,5 °, u zadních 2,5 °. Ještě striktnější předpisy budou platit pro tlaky: nastavit lze 18 PSI (1,24 baru), při jízdě nesmí tlak přesáhnout 20 PSI (1,38 baru).
"Ve Spa se obecně jezdí s vysokými tlaky," říká sportovní ředitel McLarenu Sam Michael pro Auto Motor und Sport. Problémy ale neočekává: "Loňské pneumatiky minulý rok fungovaly."
Pirelli do Belgie přivezlo středně-tvrdou a tvrdou směs, tj. to nejtvrdší, co má (foto: Scuderia Ferrari)
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.