Pirelli před Velkou cenou Belgie, kde jsou pneumatiky vystavovány enormní zátěži, omezuje hodnoty nastavení týkající se odklonu kol a tlaku pneumatik.
Okamžiky strachu zde před dvěma lety zažila řada předních týmů. Po kvalifikaci se na pneumatikách objevovaly hrozivé puchýře a jezdci mířili po dvou kolech do boxů. Red Bull byl přistižen, jak nastavil odklon kol mimo doporučený rozsah výrobcem pneumatik - až na hodnotu 4,25 °.
Pirelli pak zpřísnilo doporučení pro další závody. Po defektech v Silverstone ale nic nechce ponechávat náhodě. Každý tým dnes obdrží tabulku s důležitými parametry nastavení pro okruh ve Spa. Kdo je nedodrží, pojede s nelegálním vozem a komisaři jej následně budou moci diskvalifikovat.
Statický odklon bude měřen v rámci pravidel parc fermé. Delegát FIA Jo Bauer bude díky schváleným vzorcům moci vypočítat hodnotu dynamického odklonu na konci rovinek. Tlaky vzduchu lez živě snadno monitorovat pomocí telemetrie.
Jaké hodnoty tedy Pirelli konkrétně doporučuje? V Belgii dochází po Německu a Maďarsku ke zpřísnění: maximální odklon předních kol může dosáhnout 3,5 °, u zadních 2,5 °. Ještě striktnější předpisy budou platit pro tlaky: nastavit lze 18 PSI (1,24 baru), při jízdě nesmí tlak přesáhnout 20 PSI (1,38 baru).
"Ve Spa se obecně jezdí s vysokými tlaky," říká sportovní ředitel McLarenu Sam Michael pro Auto Motor und Sport. Problémy ale neočekává: "Loňské pneumatiky minulý rok fungovaly."
Pirelli do Belgie přivezlo středně-tvrdou a tvrdou směs, tj. to nejtvrdší, co má (foto: Scuderia Ferrari)
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.